لزوم ایجاد پیوست فرهنگی برای اردوهای راهیان پیشرفت

دبیر ستاد اردوهای راهیان پیشرفت آموزش‌وپرورش اصفهان درباره اهمیت پیوست فرهنگی اردوهای راهیان پیشرفت، گفت: سعی شده است با استفاده از راویان برجسته در این اردوها و استفاده از فضاهای فرهنگی و معنوی، پیوست فرهنگی و تربیت دینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

جلال سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تشکیل ستاد اردوهای راهیان پیشرفت آموزش‌وپرورش اصفهان، اظهار کرد: پس از دستور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر انجام اردوهای راهیان پیشرفت، بلافاصله دبیرخانه این اردوها با دستور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به ریاست معاون پرورشی اداره‌کل تشکیل شد.

وی افزود: در این دبیرخانه مقرر شد با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه صنعت و همچنین وجود کارخانه‌های متعدد، از تمام ظرفیت‌ها برای حضور و آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور بهره‌گیری کامل شود که در همین راستا موضوع همکاری تمام نهادهای استان اصفهان با آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار و سایر اعضا مطرح شد و به تصویب رسید.

دبیر ستاد اردوهای راهیان پیشرفت آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: در همین راستا، مذاکره با شرکت‌ها و کارخانه‌ها استان برای حضور دانش‌آموزان از همان زمان آغاز شد و در این راستا جلساتی با شرکت پالایش نفت، فولاد مبارکه، شهرک علمی تحقیقاتی، هسا و نیروی هوافضای سپاه برگزار شد و مقرر شد تا دانش‌آموزان به صورت دوره‌ای در این مجتمع‌ها حضور یابند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مردمی و کارخانه‌ها خصوصی در شهرستان‌ها نیز پای کار اردوی راهیان پیشرفت آمدند و مردمی‌سازی در این زمینه نیز رخ داد و بسیاری از صاحبان صنایع خود پیشنهاد حضور دانش‌آموزان در صنایع را دادند و این موضوع مورد استقبال قرار گرفت.

سلمانی درباره تعداد دانش‌آموزان استان اصفهان که در اردوی راهیان پیشرفت حضور یافتند، گفت: تاکنون حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود، این رقم تا پایان سال تحصیلی جاری به بیش از ۳۶ هزار نفر برسد.

وی اظهار کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان آمادگی دارد با صنایعی که آماده پذیرایی از دانش‌آموزان برای مشاهده پیشرفت‌های کشور هستند، همکاری لازم را داشته باشد.

دبیر ستاد اردوهای راهیان پیشرفت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اقدام ابتکاری بسیج دانش‌آموزی و اداره فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان، افزود: در دوره اعزام اخیر دانش‌آموزان اصفهانی به اردوی راهیان، طی هماهنگی انجام شده، چند گروه از دانش‌آموزان از پالایشگاه نفت آبادان نیز بازدید کردند تا اردوی پیشرفت و اردوی راهیان نور در کنار یکدیگر رقم بخورد.

وی درباره اهمیت پیوست فرهنگی این اردوها، گفت: سعی شده است با استفاده از راویان برجسته در این اردوها و استفاده از فضاهای فرهنگی و معنوی، پیوست فرهنگی و تربیت دینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

سلمانی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان اصفهانی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، خاطرنشان کرد: در کمتر از یک هفته حدود ۱۰۰ مدرسه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که بازخورد بسیار عالی در تقویت روحیه خودباوری دانش‌آموزان داشت.

کد خبر 641471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.