چرا کشتی جام باشگاه‌های جهان سپاهان‌کاپ نام گرفت؟

رئیس سازمان لیگ کشتی درباره علت تغییر نام جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان به سپاهان‌کاپ، توضیح داد.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان از سال ۹۳ آغاز و اکثر این رقابت‌ها نیز به میزبانی ایران برگزار شد.

این مسابقات در ابتدا مورد تأیید اتحادیه جهانی کشتی قرار داشت و در تقویم رسمی این اتحادیه نیز درج شده بود و به عنوان یکی از رقابت‌های بین‌المللی شناخته می‌شد، اما آخرین بار این مسابقات در سال ۲۰۱۹ در تقویم اتحادیه جهانی قرار گرفت و پس از آن دیگر مسابقاتی تحت عنوان جام باشگاه‌های جهان در تقویم اتحادیه جهانی گنجانده نشد.

امسال نیز در شرایطی که قرار است این رقابت‌ها در دو بخش آزاد و فرنگی به میزبانی تهران و اصفهان برگزار شود، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان جایی در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ندارد و رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان نیز که قرار است اسفندماه به میزبانی اصفهان برگزار شود، در تقویم اتحادیه جهانی کشتی با عنوان تورنمنت بین‌المللی «سپاهان‌کاپ» قید شده است.

حمید یاری درباره جایگزینی نام سپاهان‌کاپ به جای جام باشگاه‌های جهان اظهار کرد: با توجه به اینکه میزبان این دوره از رقابت‌ها سپاهان اصفهان است و برای ارزش بخشیدن به کار سپاهان، نام این مسابقات را سپاهان‌کاپ ثبت کردیم. همچنین این موضوع انگیزه‌ای برای تیم‌های میزبان می‌شود. این رقابت‌ها به نام کشتی فرنگی است و فقط نام جام آن تغییر می‌کند. مانند جام تختی که در کشورمان برگزار می‌شود.

وی افزود: جام باشگاه‌های جهان مسابقاتی بود که خودمان آن را ابداع کردیم. از سال ۹۳ که این مسابقات برگزار شده و از شش دوره، پنج دوره ایران و یک دوره هم اوکراین میزبان بوده‌اند. این مسابقات به نام جام باشگاه‌های جهان است و با توجه به برگزاری مسابقات به شیوه جام جهانی، تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات محدود است.

رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان قرار است پایان هفته جاری با حضور تیم‌های ارمنستان، هند، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان و نماینده ایران برگزار شود اما هنوز اسامی کشورهای شرکت‌کننده در کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان مشخص نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 641449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.