۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
درمان وزوز گوش چیست؟

یک نوروفیزیولوژیست گفت: اگر فردی دچار وزوز گوش است و مشکل شنوایی دارد، تمیز کردن مرتب موم گوش می‌تواند به بهبود شنوایی آن فرد کمک کند.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وزوز گوش، اظهار کرد: وزوز گوش پدیده پیچیده‌ای بوده و این علامت ممکن است از گوش یا نواحی مرکزی مغز و درست کار نکردن یا اختلال در مغز منجر به ایجاد این پدیده شود.

وی با بیان اینکه لازم است وزوز گوش توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد، افزود: گاهی التهاب و وجود عفونت در گوش ممکن موجب وزوز گوش می‌شود.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: گاهی اختلالات عروقی در اطراف گوش یا نواحی نزدیک به شنوایی علت وزوز گوش است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و داروهای آنتی‌بیوتیک یا ضدالتهابی برای درمان این مشکل تجویز شود.

وی اضافه کرد: اگر فردی دچار وزوز گوش است و مشکل شنوایی دارد، تمیز کردن مرتب موم گوش ممکن است به بهبود شنوایی کمک کند، همچنین ممکن است افرادی که به صورت مداوم دارای وزوز گوش هستند، استفاده از وسایل کمکی شنوایی برای آن‌ها لازم باشد.

صفری خاطرنشان کرد: بعضی از داروها نیز ممکن است موجب وزوز گوش شود، بنابراین اگر فردی داروی خاص مصرف می‌کند باید با پزشک مشورت کند.

کد خبر 641392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.