اعزام ۱۱۷ دانش‌آموز قمی با علائم مشکوک مسمومیت به مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از اعزام ۱۱۷ نفر از دانش‌آموزان با علائم مشکوک مسمومیت به مراکز درمانی خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان با بهبود شرایط عمومی مرخص شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، مجید محبی اظهار کرد: تعداد ۱۱۷ نفر از دانش‌آموزان مدارس مختلف استان قم با علائم مشکوک مسمومیت، به مراکز درمانی استان انتقال یافتند و برخی نیز مراجعه شخصی داشتند. بررسی‌های درمانی لازم برای آنان صورت پذیرفت و بیش از ۵۰ درصد این دانش‌آموزان در دو ساعت اول مراجعه به بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه اکنون حال عمومی دانش آموزان اعزامی به مراکز درمانی مساعد است، افزود: در ساعات اولیه پذیرش دانش آموزان تعداد ۷۹ دانش‌آموز ترخیص شدند و تاکنون نیز درمجموع ۸۲ نفر از افرادی که به بیمارستان مراجعه کردند، مرخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان پذیرش شده در پنج ساعت اول بستری با بررسی و بهبودی شرایط عمومی مرخص شدند و ۱۰ دیگر نیز در روزهای آینده ترخیص خواهند شد.

وی تاکید کرد: نباید در این شرایط به شایعات دامن زد و انتظار این است که با این موضوع برخورد هوشمندانه داشته باشیم و در هیچیک از مراجعات، مورد خونریزی گوارشی فلجی یا کوری نداشتیم.

کد خبر 641386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.