فرهنگ عمومی خواسته است حجاب را در قانون قرار دهیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فرهنگ عمومی خواسته است حجاب را در قانون قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی در برنامه تهران ۲۰ به تبیین مسائل بانوان از بیانات رهبر انقلاب پرداخت و درباره حجاب، حضور بانوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تاثیر حضور بانوان در ارکان مختلف کشور و حمایت از تسهیلات و چرخه تولید و عرضه پوشاک ایرانی‌اسلامی ویژه بانوان، اظهار کرد: حجاب به پیشگیری از خشونت و آسیب‌ها، گرمی خانواده، پاکی قلب‌ها و کمال زن منجر می‌شود.

وی افزود: حجاب باعث می‌شود زن با فکر و عقیده و با طرح‌های خود در جامعه وارد شود، نه اینکه به چشم ابزار به او نگاه کنند. شاه به‌عنوان ابزار به زن نگاه می‌کرد و می‌گفت زنی خوب است که فریبا باشد. می‌خواهیم این نگاه و نگاه غربی به زن کنار گذاشته شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: بیشتر دختران ما دختران عفیفی هستند که طالب پاکی بوده و اگر این موارد تبیین شود، بیشتر آن‌ها برای صیانت از خانواده خود تلاش می‌کنند.

وی گفت: آنچه در قانون بیان می‌شود برای صیانت از خانواده‌هاست که اگر این موضوعات را به‌درستی تبیین کنیم، بسیاری از زنان پذیرای این فرهنگ ایرانی‌اسلامی هستند. فرهنگ عمومی خواسته است حجاب را در قانون قرار دهیم. باید تلاش کنیم فلسفه قرار دادن این امر در قانون را برای دختران و زنان تبیین کنیم که اگر این موارد را درست تبیین کنیم، بسیاری از زنان ما پذیرای فرهنگ ایرانی‌اسلامی هستند.

خزعلی تاکید کرد: ابتدا باید گفت هر کشوری، هر منطقه‌ای و هر محدوده‌ای با توجه به فرهنگ خود، آداب پوشش و آداب و سنن رفتاری خاصی دارد و باید این امر را به رسمیت بشناسیم و مقابل یکجانبه‌نگری‌ای که از غرب تحمیل می‌شود بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، باید تلاش کنیم فلسفه این امر و حکمتی که این امر را در قانون قرار داده‌ایم و فرهنگ عمومی خواسته است این امر را در قانون قرار دهیم را در گفت‌وگو با نسل جوان تبیین کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 641368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.