توجه به نیروی جوان در توسعه صنعت‌ نفت باید مدنظر قرار گیرد

یک دکترای شیمی آلی گفت: با توجه به شرایط فعلی، زنگ خطری به گوش می‌رسد که به کهنسالی صنعت نفت، پتروشیمی و پالایش کشور اشاره می‌کند و عملاً این صنعت نیازمند ارتقا و نیروی جوان است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد صنعت پتروشیمی کشور و مشکلات این حوزه، اظهار کرد: صنایع پتروشیمی ایران از شرایط خوبی برخوردار است و تاکنون این صنعت عملکرد مطلوبی داشته است، اما پتروشیمی در حال کهنسالی است.

وی افزود: درواقع با توجه به شرایط فعلی زنگ خطری به گوش می‌رسد که به کهنسالی صنعت نفت، پتروشیمی و پالایش کشور اشاره می‌کند؛ عملاً این صنعت نیازمند ارتقا و نیروی جوان است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: صنعت نفت کشور نیازمند تزریق نیروی‌های جدید است، همان‌طورکه در وزارتخانه‌های دیگری مانند برق و گاز نیروهای جوان وارد شدند در این حوزه نیز باید تغییری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر وزارت نفت باید به نیروهای جوان توجه داشته باشد و با دانشگاه‌ها نیز ارتباط برقرار کند تا از این طریق صنایع کشور بتوانند در حوزه پتروشیمی فعالیت بهتری داشته باشند.

یوسفی با اشاره به اهمیت صنعت نفت در کشورهای دیگر گفت: در کشورهایی مانند آمریکا حتی اگر یک چاه نفت وجود داشته باشد، کل کشور پیرامون استفاده صحیح از آن منبع متمرکز می‌شوند و تلاش دارند با همین منابع کم اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: درواقع کشورهای توسعه‌یافته تلاش دارند با کمترین منبع اشتغال ایجاد کنند و برای منابع خود چشم‌اندازهای بلند مدت رسم می‌کنند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: متأسفانه در ایران اگر از شخصی بخواهیم که در حوزه پتروشیمی فعالیت کند، به دلیل اینکه شناخت درستی از این حوزه ندارد، نمی‌تواند فعالیت کند اما در کشورهای دیگر برخلاف اینکه به اقتصاد بدون نفت توجه دارند، تلاش دارند صنایع خود را برای استفاده از این منابع ارتقا دهند.

کد خبر 641350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.