معدوم‌سازی سگ‌های بلاصاحب کار شهرداری نیست

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با بیان اینکه معدوم‌سازی سگ‌های بلاصاحب کار شهرداری نیست، گفت: این سازمان در صورت دستور دامپزشک برای معدوم‌سازی سگ‌های بیمار، دفن آن‌ها را بر اساس دستورالعمل با استفاده از آهک در مکان و چاله مخصوص انجام می‌دهد.

امیر الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلیپی در فضای مجازی مبنی بر رها شدن چند لاشه سگ در محدوده سایت نگهداری سگ‌های بی‌صاحب منتشر شده است که مربوط به شهرداری نیست.

وی افزود: دلیلی ندارد سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری سگ‌های معدوم شده را در محدوده سایت نگهداری سگ‌های بی‌صاحب دفن کند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: این سازمان در صورت دستور دامپزشک برای معدوم‌سازی سگ‌های بیمار، دفن آن‌ها را بر اساس دستورالعمل با استفاده از آهک در مکان و چاله مخصوص انجام می‌دهد.

الهیان اضافه کرد: معدوم‌سازی سگ‌های مرکز نگهداری باید در محلی دور از سایت انجام شود، به همین منظور شهرداری در فاصله ۱۵۰۰ متری از سایت پناهگاه کانالی را حفر کرده است.

وی تصریح کرد: بیست‌وچهارم بهمن‌ماه با حضور نماینده فرمانداری، نماینده دادستان و حراست شهرداری از محل رهاسازی لاشه‌ها بازدید و مقرر شد دفن اصولی در نخستین فرصت انجام شود. سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب دو تا سه هکتار مساحت دارد و سازمان ساماندهی مشاغل مسئول نگهداری سگ‌های داخل مجموعه است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان ادامه داد: برخی افراد به دنبال تعطیلی سایت سگ‌های بلاصاحب هستند، لاشه‌های کشته شده را روبه‌روی این محدوده رها می‌کنند تا فرآیند عقیم‌سازی انجام نشود؛ منطقی نیست برای خدشه‌دار شدن فعالیت سازمان و به خطر انداختن بهداشت نیروهای شاغل در آنجا و آلودگی محیط زیستی، این اقدام انجام شود.

الهیان ادامه داد: برخی معتقد هستند سگ‌ها به جای عقیم‌شدن باید معدوم شوند، اما سازمان ساماندهی مشاغل هیچگاه به منظور کنترل جمعیت سگ‌ها، اقدام به معدوم‌سازی آنها نمی‌کند.

وی ضمن انتقاد از همکاری نداشتن سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرهای اقماری به منظور جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، تاکید کرد: جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح شهر جهت تأمین امنیت و بهداشت شهروندان است؛ ۸۰ درصد دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرهای اقماری برای تحویل سگ‌ها و عقیم‌سازی رایگان آن‌ها همکاری نمی‌کنند؛ لذا این مسئله مبهم و شبهه‌آور است که سگ‌ها را کجا می‌برند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ قلاده سگ عقیم شده است و همیشه درصد کمی خطا وجود دارد، افزود: به منظور کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب دو پیمانکار به کار گرفته می‌شود تا در فصل سرد سال و در زمان زاد و ولد، مشکل افزایش جمعیت سگ‌ها را نداشته باشیم.

کد خبر 641335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.