کشف بیش از ۱۵ هزار کارت و سند جعلی در کشور

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، اسناد غیررسمی و اقلام تقلبی در جریان اجرای طرح دو مرحله‌ای عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد قنبری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در سال جاری، اجرای طرح عملیاتی در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی و محصولات تقلبی در سراسر کشور است. در همین راستا، دو مرحله طرح در مرداد و دی‌ماه سال جاری به‌اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها از تمام ظرفیت‌های فنی، اطلاعاتی و درون و برون‌سازمانی بهره گرفته شد، گفت: در جریان این طرح، تجهیزات و امکانات مختلفی نیز به کار گرفته شده و رده‌های متناظر استانی در سراسر کشور نیز در این زمینه مشارکت داشتند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اجرای طرح دو مرحله‌ای عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی به دستگیری ۲۳۳ متهم اعم از جاعل، استفاده‌کننده از سند مجعول و معاون در جرم منجر شد، افزود: با تلاش کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری در این زمینه بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، اسناد غیررسمی و اقلام تقلبی نیز کشف شد.

وی با هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی دریافت گواهی‌نامه رانندگی، کارت معافیت و پایان خدمت، مدارک تحصیلی و سایر مدارک هستند، گرفتار نشوید. چراکه صدور این کارت‌ها به‌صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مرتبط می‌توان جعلی بودن کارت‌ها را تشخیص داد.

کد خبر 641324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.