قطع پرداخت اعتبار دستگاه‌های متخلف از ابتدای بهمن

خزانه داری کل کشور، خدمات دهی و پرداخت اعتبارات به دستگاه‌هایی که حساب واحد خزانه را اجرا نکرده یا حساب غیرمجاز نزد بانک‌ها دارند را از ابتدای بهمن ماه متوقف کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، خزانه‌داری کل کشور با صدور اطلاعیه‌ای با بیان اینکه این امر در راستای اجرای حساب واحد خزانه انجام شده است، اعلام کرد: ارائه خدمات و پرداخت اعتبارات توسط خزانه‌داری کل، منوط به بستن حساب‌های غیرمجاز نزد شعب بانک‌های کشور و پیوستن به حساب واحد خزانه است.

تعداد ۴۳ شرکت دولتی به حساب واحد خزانه ملحق نشده‌اند، همچنین تعداد ۶۵۷ دستگاه اجرایی از جمله دانشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، با وجود پیوستن به حساب واحد خزانه، نزد سایر بانک‌ها نیز حساب فرعی دارند.

۱۳۴ دستگاه اجرایی نسبت به بستن همه حساب‌های غیرمجاز خود اقدام کرده‌اند و تعداد ۱۵۶ دستگاه اجرایی هم ضمن انسداد حساب‌های غیرمجاز خود، با توجه به عدم انسداد حساب از سوی بانک‌ها (به دلایل قانونی از جمله توقیف قضائی، ضمانت نامه و غیره) متعهد به تعیین تکلیف حساب‌ها شده‌اند.

تعداد ۳۶۷ دستگاه اجرایی با وجود پیگیری‌های به‌عمل آمده، تاکنون اقدام مؤثری در راستای اجرای حساب واحد خزانه انجام نداده‌اند.

کد خبر 641295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.