مسکن از اساسی‌ترین نیازهای مددجویان است

رئیس کمیته امداد لردگان گفت: مسکن از اساسی‌ترین نیازهای مددجویان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ستار جلیل امروز _ سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن_ در جلسه با مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در چند روز گذشته در مجموع ۱۱ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های نیازمند شد و پنج واحد دیگر نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال مراحل احداث ۴۰ واحد مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در روستاهای لردگان آغاز شده است، در ۱۱ ماهه گذشته، ۱۰۳ واحد مسکن مددجویی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان تعمیر و بهسازی شده و ۶۴ باب حمام و سرویس بهداشتی نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد لردگان احداث شده است.

رئیس اداره کمیته امداد لردگان اهمیت توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های محروم را امری ضروری دانست و گفت: خودکفایی خانواده‌های محروم از اقدامات ماندگاری است که هم با مبانی دینی و هم با حفظ کرامت خانواده‌ها مطابقت دارد و لازم است برنامه‌های موجود در این زمینه با قوت ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: مسکن از جمله اساسی‌ترین نیازهایی است که زمینه توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند. ساخت و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی کارشناسان مجرب و امضای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌های مسئول، در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی، واگذاری انشعابات و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن در سال‌های اخیر است.

جلیل گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با گستردگی کمی و کیفی قشر محروم مواجه بودیم که بیانگر انبوهی از مشکلات و خیل عظیمی از مستضعفان و محرومان است؛ محرومانی که زیر سایه کاخ‌نشینی خاندان اشرافی و سلطنتی به نان شب و شغلی آبرومند محتاج بودند. انقلاب نه تنها در برابر اشراف‌گرایی ایستاد و ستون‌های آن را فروریخت بلکه فرصت برابر و عادلانه برای هر ایرانی ایجاد کرد که سرنوشت خود را انتخاب کند و از عدالت در همه حوزه‌ها برخودار شود.

۱۰ واحد مسکن مددجویی در فلارد به بهربرداری رسید

محمدحسین زیلابی، رئیس کمیته امداد فلارد نیز در این نشست، اظهار کرد: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰ واحد مسکن مددجویی تکمیل و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

وی افزود: تا اسفندماه نیز ۱۵ واحد مسکن دیگر تکمیل و به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد فلارد تحویل داده می‌شود و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ واحد مسکن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعمیر و بازسازی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، در ایام دهه فجر ۳۰ واحد مسکن مددجویی افتتاح و پنج واحد در چهارمحال‌وبختیاری کلنگ‌زنی شده است.

کد خبر 641262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.