وزیر کشور: مدیریت بحران یک کار راهبردی است

وزیر کشور گفت: مدیریت بحران یک کار راهبردی است و ما باید پیش از همه برای وقایعی که پیش می‌آید، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با اشاره به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و همچنین سوریه و ترکیه، اظهار کرد: باید با استفاده از مهارت‌های مدیریتی، انسانی، نرم‌افزاری و تجهیزاتی مسئله بحران را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی در زمان بروز بحران مهم و با اهمیت است، افزود: بحران ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی دارد و باید همه جنبه‌های آن در نظر گفته شود.

وزیر کشور در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: در کشور با احساس مسئولیت همگانی بخش زیادی از بحران را مدیریت می‌کنیم و دستگاه‌های مختلف مانند سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌ها و نهادها با هم بسیج و هماهنگ هستند که این ظرفیت بزرگی در جمهوری اسلامی است.

وحیدی ادامه داد: نمونه این همکاری بین دستگاه‌های مختلف را در زلزله خوی، طبس، اندیکا، هرمزگان و حتی در زمان وقوع سیل داشتیم که سبب شد آنها با حضور همه‌جانبه و هماهنگ، به یاری هموطنان بشتابند.

وزیر کشور با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: حضور به‌موقع نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده سبب شد با وجود اتفاق‌های ناخوشایند، در همان ابتدا نیازها و مشکلات اولیه زلزله‌زدگان برطرف شود.

نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور روز سه‌شنبه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 641251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.