۵ کاری که در سفر وقتتان را هدر می دهد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سفر باید به آن توجه داشته باشید، صرفه‌جویی در وقت است. چه بلیط هواپیما خریداری کنید یا تصمیم بگیرید از تور استفاده کنید، فرقی نمی‌کند. نداشتن برنامه‌ریزی و نداشتن شناخت از مقصد سبب هدر رفتن وقت شما در سفر می‌شود.

اگر قصد دارید یک سفر عالی را پشت سربگذارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی 5 کاری که سبب هدر رفتن وقت شما در سفر می‌شود، می‌پردازیم.

بررسی نکردن جاذبه‌های گردشگری مقصد

اولین کاری که باید پیش از برگزاری سفر و پرواز انجام دهید، بررسی جاذبه‌های گردشگری مقصد و تحقیق درباره آن‌ها است. در اولین گام شما باید بررسی کنید که جاذبه‌های گردشگری در چه مکان‌هایی قرار گرفته‌اند. بهتر است تمامی جاذبه‌ها را لیست کنید و مکان‌هایی را که به هم نزدیک‌تر هستند، جدا کنید. تا برنامه‌ بهتری برای بازدید از آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین باید بررسی کنید که ساعت کار آن‌ها به چه صورت است.

یکی از بهترین روش‌های تحقیق درباره جاذبه‌های گردشگری خواندن مجلات گردشگری همچون مجله سفرمارکت است. همچنین می‌توانید از تجربیات دیگر گردشگرها در این زمینه استفاده کنید. بررسی جاذبه‌های گردشگری به شما کمک می‌کند بتوانید از بهترین جاذبه‌ها را بازدید کنید و برای خود اولویت در نظر بگیرید. با این کار تماشای جاذبه‌های گردشگری محبوب‌تر را از دست نمی‌دهید. به طور کلی گشت و گذار در شهر به خصوص شهرهای خارجی بدون وجود راهنما کمی سخت است و ممکن است بابت پیدا کردن مکان‌های دیدنی وقت خود را هدر دهید.

۵ کاری که در سفر وقتتان را هدر می دهد

انتخاب کردن هتل‌هایی دور از مناطق گردشگری

یکی از مهم‌ترین نکات که توجه به آن سبب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، موقعیت مکانی هتل و اقامتگاه شما است. انتخاب هتل با موقعیت مکانی مناسب، به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر با بلیط هواپیما خارجی safarmarket به شهر ساحلی سفر می‎کنید و قصد دارید از تفریحات آبی استفاده کنید، بهتر است هتل انتخابی شما نزدیک ساحل باشد تا وقت زیادی را برای رسیدن به ساحل هدر ندهید. اگر به بازدید مکان‌های تاریخی و بافت قدیمی شهر علاقه دارید، بهتر است هتل و اقامتگاهی نزدیک این مکان‌ها انتخاب کنید. هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی در نزدیکی فرودگاه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر پرواز شما دیروقت یا صبح زود است، این هتل‌ها برای شما مناسب هستند. زیرا دیگر نیازی نیست نگران دیر رسیدن به پرواز خود باشید.

با اقامت در مرکز شهر می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها و وقت خود صرفه‌جویی کنید. اغلب مراکز گردشگری، مراکز خرید و تفریحات یک شهر در مرکز آن واقع شده است. اگر در مرکز شهر باشید، دسترسی به اغلب مکان‌ها برای شما راحت‌تر می‌شود. در مرکز شهر وسایل نقلیه عمومی بیشتری هم وجود دارد.

یک نکته مهم که رعایت آن سبب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، این است که زمان دقیق سرو صبحانه، نهار یا شام هتل و مرکز اقامتی را بدانید. در این صورت شما می‌توانید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و سر ساعت در هتل برای صرف صبحانه، نهار یا شام حضور داشته باشید.

عدم استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب

اگر تصمیم بگیرید بلیط هواپیما خریداری کنید و از این وسیله نقلیه برای سفر به مقصد مورد نظر استفاده کنید تا حد بسیار زیادی در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید. اما اگر خودروی شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنید، باید یک برنامه مسیریاب و نقشه داشته باشید. بسیاری از گردشگران وقت خود را صرف پیدا کردن مسیر و مکان جاذبه‌های گردشگری می‌کنند. با وجود برنامه‌های مسیریاب می‌توانید سریعاً به مقصد مورد نظر برسید. صدها اپلیکیشن و برنامه وجود دارد که شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در آن‌ها بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را پیدا کنید. همچنین این برنامه‌ها نزدیک‌ترین جایگاه سوخت، رستوران، مرکز خرید و دیگر موارد را نیز به شما نشان می‌دهند.

۵ کاری که در سفر وقتتان را هدر می دهد

وقت گذراندن در صف‌های طولانی

یکی از کارهایی که سبب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، بلیط ورود به جاذبه‌های گردشگری و دیگر موارد است. خوشبختانه در حال حاضر امکان رزرو آنلاین بلیط‌های مختلف وجود دارد. در هر کشوری که باشید، می‌توانید بلیط موزه، بنای تاریخی و دیگر موارد را به صورت آنلاین رزرو کنید. اگر بلیط‌های خود را اینترنتی رزرو کنید، دیگر نیاز نیست در صف‌های طولانی خرید بلیط منتظر بمانید. برای صرف غذا در رستوران نیز می‌توانید از قبل میز رزرو کنید تا دیگر منتظر خالی شدن میز نباشید. این کارها سبب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

عدم آگاهی از شرایط آب و هوایی قبل از سفر

پیش از آغاز سفر بهتر است شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید را بررسی کنید. این کار سبب می‌شود تا بتوانید لباس‌ها و تجهیزات بهتری را برای سفر جمع‌آوری کنید. همچنین به شما کمک می‎‌کند بتوانید یک برنامه‌ریزی مناسب برای روزهای سفر خود داشته باشید. به عنوان مثال در روزهای بارانی و برفی مقدار زیادی از وقت شما در هتل و محل اقامت از بین می‌رود زیرا روزهای آفتابی برای گشت و گذار مناسب‎تر هستند. به همین دلیل بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر خود را بررسی کنید. اگر در فصل پاییز و زمستان به سفر می‌روید، احتمال بارندگی را در نظر بگیرید و با خود لباس‌های مخصوص و چتر همراه داشته باشید تا بتوانید از فضای بیرون هتل و مراکز گردشگری هم لذت ببرید.

سخن پایانی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، صرفه‌جویی در وقت موضوع مهمی در سفر است. با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد تا حد زیادی می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید. به غیر از نکات ذکر شده، موارد دیگری هم وجود دارند که رعایت آن‌ها از هدر رفتن وقت شما جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال بهتر است خرید سوغاتی را به روزهای آخر سفر موکول کنید. همچنین بهتر است در سفرهای خارجی نوع پرواز خود را بررسی کنید. پروازهایی که غیرمستقیم هستند اغلب وقت بیشتری از شما می‌گیرند. در نتیجه داشتن یک برنامه منظم به شما کمک می‌کند بتوانید وقت خود را به درستی مدیریت کنید.

کد خبر 641243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.