از برگزاری جایزه ادبی کمال تا ایجاد باشگاه بازاریان در هفته فرهنگی اصفهان

در شورای مدیران مراکز هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص هنری که قرار است در هفته فرهنگی اصفهان در سال ۱۴۰۲ اجرا شود، بحث و تبادل‌ نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای مدیران مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با دستور کار برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تخصصی و هنری هفته فرهنگی اصفهان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

برگزاری فعالیت‌های هنری عام‌المنفعه تخصصی در هفته فرهنگی اصفهان

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: هفته فرهنگی اصفهان در سال ۱۴۰۲ از سوم اردیبهشت‌ماه همزمان با عید سعید فطر آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که در طول این یک هفته نیاز است رویدادهای هنری متعددی با رویکرد تخصصی برای عموم شهروندان برگزار شود.

وی افزود: هفته فرهنگی اصفهان دارای کارکردهای مثبت فرهنگی و هنری متعددی است به همین جهت نیاز است که برنامه این هفته هرسال بازنگری شود تا برای سال آینده کیفیت برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها ارتقا یابد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که مراکز و دفاتر تخصصی اداره هنری در این هفته ضمن حفظ رویکرد تخصصی برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید رویکرد عام‌المنفعه فعالیت‌های خود را نیز حفظ کنند، منظور از عام‌المنفعه دربرگیری برنامه‌ها برای عموم شهروندان به‌ویژه مخاطبان جامع هدف مراکز و دفاتر تخصصی است.

ایجاد هیمنه برای برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در سطح ملی

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی که قرار است توسط مراکز و دفاتر تخصصی اداره هنری شهرداری اصفهان برگزار شود باید همچون سال‌های گذشته ذائقه عموم شهروندان اصفهان را تحت‌الشعاع قرار دهد ضمن اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌ها نباید از رویکرد تخصصی خود دور شود.

عطریان تأکید کرد: خوشبختانه سال‌های اخیر این رویکرد تخصصی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز اداره هنری شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان حفظ شده است اما نیاز است که امسال نگاه متفاوت‌تری به برنامه‌های این هفته داشت.

وی ادامه داد: منظور از متفاوت بودن این است که هر برنامه و فعالیت هنری و فرهنگی تا اندازه‌ای ایجاد موج کند و افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد، با توجه به اینکه هفته فرهنگی اصفهان دارای کارکردها و ظرفیت‌های عظیمی برای معرفی اصفهان و توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی در این شهر است، نیاز است امسال به این هفته نگاهی با بعد ملی شود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: علت اینکه نیاز است که به برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز و دفاتر تخصصی اداره هنری در هفته فرهنگی اصفهان با بعد ملی دنبال شود، آن است که هفته‌های فرهنگی کارکردهای مثبتی در معرفی فعالیت‌های و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی شهری به سایر شهرهای کشور و حتی شهرهای جهان دارد، به همین جهت می‌طلبد که برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخصی در سطح ملی توسط مراکز اداره هنری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ضمن اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان اصفهان از برنامه‌های اداره هنری در هفته فرهنگی اصفهان باید مراکز و دفاتر تخصصی این اداره برنامه و فعالیت‌های خود را در این هفته به اطلاع صاحب‌نظران و افراد شاخص کشور که مرتبط با فعالیت تخصصی مرکز خود هستند، برسد و از آنان برای حضور در برنامه‌ها دعوت به عمل آید.

عطریان افزود: اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچون سال گذشته هرکدام از روزهای این هفته را به نام یکی از بزرگان و اهالی هنر اصفهان نام‌گذاری می‌کند و تا جایی که امکان داشته باشد برنامه‌ها و فعالیت‌ها مرتبط با حوزه کاری آن شخصیت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی گفت: برنامه‌ها و فعالیت مراکز اداره هنری برای هفته فرهنگی ۱۴۰۲ بر اساس یک بسته و تقویم زمان‌بندی دقیق برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد که هر فردی بر اساس سلیقه و رویکرد هنری و فرهنگی خود بتواند در برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری مورد علاقه‌اش شرکت کند.

برگزاری کارگاه «ساخت ایران» در هفته فرهنگی اصفهان

سعید محمدی‌پناه، مدیر دفتر تخصصی سینمای اداره هنری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان رویکرد این دفتر، توجه به جامعه هدفی است که در حوزه فیلم کمتر به آن پرداخته شده است که یکی از این جامعه هدف‌ها کودکان و نوجوانان به‌ویژه نوجوانان است.

وی افزود: این دفتر در نظر دارد کودکان و نوجوانان را بیشتر در حال و فضای سینما قرار دهد، به همین جهت در نظر دارد در این هفته ورکشاپ‌های آموزشی با عنوان «ساخت ایران» در حوزه فیلم‌سازی، انیمیشن، مستند برای کودکان و نوجوانان برگزار کند.

ایجاد باشگاه بازاریان در هفته فرهنگی اصفهان

محمدهاشم صرامی، مدیر دفتر تخصصی بازار اداره هنری شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه موزه گرمابه شاهزاده‌ها علاوه بر بعد کالبدی موزه در آن دفتر تخصصی بازار اصفهان با رویکرد فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند، قرار است در هفته فرهنگی اصفهان باشگاه بازاریان اصفهان را راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: در این باشگاه قرار است خدمات فرهنگی، هنری به بازاریان اصفهان ارائه و از ظرفیت بازاریان اصفهان در جهت معرفی هرچه بهتر کارکردهای هنری و فرهنگی بازار به شهروندان اصفهان استفاده شود.

مدیر دفتر تخصصی بازار اداره هنری شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این دفتر در هفته فرهنگی اصفهان، برگزاری بازی خانوادگی با رویکرد شناخت بازار اصفهان است که قرار است در این برنامه خانواده‌ها با مشارکت یکدیگر در قالب یک بازی نقاط کمتر شناخته‌شده بازار از لحاظ معماری، فرهنگ، هنر و تاریخ را بشناسند.

برگزاری نمایشگاه‌های بافت‌ها و بناهای ارزشمند معماری اصفهان

ملیحه قریشیان، مدیر دفتر تخصصی معماری اداره هنری شهرداری اصفهان اظهار کرد: دفتر تخصصی معماری قرار است در هفته فرهنگی اصفهان یکی از فعالیت‌های شاخص خود را که قرار است در طول سال تداوم داشته باشد، افتتاح کند.

وی افزود: این فعالیت برگزاری نمایشگاه بافت‌ها و بناهای ارزشمند معماری اصفهان نه‌فقط دوره‌های تاریخی گذشته حتی دوران معاصر است که در هفته فرهنگی اصفهان در موزه گرمابه علیقلی‌آقا برگزار خواهد شد.

مدیر موزه گرمابه علیقلی‌آقا تصریح کرد: این نمایشگاه ماحصل فعالیت‌های پنجره معماری و گردشگری دفتر تخصصی معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا است که قرار است هر فصل این نمایشگاه برگزار شود.

وی اضافه کرد: شروع به ثبت‌نام مدرسه معماری کودکان، رونمایی از کتاب بخش دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر تخصصی معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا در هفته فرهنگی اصفهان در سال ۱۴۰۲ است.

آغاز به کار «جایزه ادبی کمال» در هفته فرهنگی اصفهان

الهه رضایی، مدیر دفتر تخصصی ادبیات اداره هنری شهرداری اصفهان اظهار کرد: مرکز قلمستان در نظر دارد برای سال ۱۴۰۲ «جایزه ادبی کمال» را در حوزه داستان‌نویسی، شعر و ادبیات برگزار کند که آغاز این فعالیت در هفته فرهنگی اصفهان رقم خواهد خورد.

وی افزود: کمال اسماعیل از شخصیت‌ها و افراد شاخص ادبی کشور به‌ویژه شهر اصفهان است که بر این اساس عنوان این جایزه ادبی کمال انتخاب شد.

رونمایی از سایت دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی در هفته اصفهان

منصور قربانی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای آئینی شهرداری اصفهان اظهار کرد: رونمایی از وبگاه دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی یکی از برنامه‌های شاخص این دفتر در هفته فرهنگی است.

وی افزود: معرفی هفت آئین و خرده‌آیین با رویکرد اصفهان فرهنگی، بخشی دیگر از برنامه‌های دفتر در هفته فرهنگی اصفهان است، ضمن اینکه فاز اول آلبوم هنرهای آئینی اصفهان در هفته فرهنگی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از چند آلبوم موسیقی در هفته فرهنگی اصفهان

سجاد رضایی، مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این دفتر قرار است در هفته فرهنگی اصفهان از چند آلبوم موسیقی تولیدی این دفتر رونمایی کند، ضمن اینکه اجرای یک ارکستر مضرابی برای عموم شهروندان بخش دیگری از برنامه‌های این دفتر در هفته فرهنگی اصفهان است.

کد خبر 641146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.