۱۳ حقیقت جالب درمورد مارکوس راشفورد ستاره منچستریونایتد!

ستاره منچستریونایتد به غیر از فوتبال، در بیرون از زمین هم انسانی متواضع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مارکوس راشفورد یک فوتبالیست حرفه‌ای است که در حال حاضر در پست مهاجم برای منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس بازی می‌کند. او سی‌ویکم اکتبر ۱۹۹۷ در منچستر انگلستان به دنیا آمد. راشفورد، فوتبال خود را با آکادمی منچسترسیتی آغاز کرد و سپس توسط منچستریونایتد کشف شد و در ۷ سالگی به آکادمی جوانان آنها ملحق شد. راشفورد در فوریه ۲۰۱۶ اولین بازی حرفه‌ای خود را برای منچستریونایتد انجام داد و در اولین بازی خود در لیگ برتر، دو گل به ثمر رساند. از آن زمان، او خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی برای باشگاه تثبیت کرده است که به دلیل سرعت، توانایی فنی و مهارت‌های تمام کنندگی‌اش شناخته شده است. او جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیکن جوان PFA در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ را به دست آورده است،.

راشفورد علاوه بر حرفه فوتبالی‌اش، به خاطر فعالیت‌های خیریه‌اش نیز شهرت دارد. او همچنین نماینده انگلیس در سطح بین‌المللی بوده و چندین گل مهم به ثمر رسانده و به این تیم کمک کرده است تا به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ برسد. این بازیکن با استعداد، به‌خاطر اخلاق کاری و تلاش‌های خارج از زمین، به عنوان الگو و الهام بخش بسیاری از جوانان در سراسر جهان شناخته می‌شود.

جوان‌ترین گلزن دربی منچستر

رشفورد با گلزنی در دربی منچستر در سال ۲۰۱۶، با ۱۸ سال و ۱۴۱ روز سن، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در دربی منچستر گلزنی کرد.

گلزنی در اولین بازی ملی

راشفورد در اولین بازی خود برای تیم ملی فوتبال انگلیس در ماه می ۲۰۱۶، تنها چند ماه پس از ورود به تیم اصلی منچستریونایتد، گلزنی کرد. او با ۱۸ سال و ۲۰۸ روز سن، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل شد که در اولین بازی خود گلزنی کرده است. راشفورد از آن زمان به عنوان یک بازیکن کلیدی برای انگلیس شناخته شد و در ۴۶ بازی برای سه شیرها ۱۷ گل به ثمر رساند.

دومین بازیکن جوان منچستریونایتد که به ۱۰۰ بازی رسیده است

راشفورد پس از رایان گیگز، دومین بازیکن جوان تاریخ منچستریونایتد است که به رکورد ۱۰۰ بازی برای این باشگاه رسیده است. او با ۲۲ سال و ۹۲ روز سن به این مهم دست یافت که نشان از اوج گرفتن سریع او به سمت شهرت و تاثیرگذاری‌اش بر تیم است.

رونی و رونالدو؛ اسطوره‌های راشفورد

راشفورد وین رونی و کریستیانو رونالدو را در دوران کودکی، اسطوره خود می‌دانست. او حتی موفق شده است در کنار هر دو بازیکن بازی کند.

به طور مشترک با دنیس ویولت رکورد گلزنی منچستریونایتد را در اختیار دارد

این مهاجم، در ۱۰ بازی متوالی برای منچستریونایتد در اولدترافورد گلزنی کرده است؛ رکوردی که به طور مشترک با دنیس ویولت اسطوره باشگاه، در اختیار دارد.

یک روح شریف

رشفورد به خاطر کارهایش در خارج از زمین، به ویژه در زمینه خیریه و فعالیت، شناخته شده است. او به طور فعال در تعدادی از ابتکارات با هدف رسیدگی به فقر کودکان و ناامنی غذایی، شرکت داشته است و از پلتفرم خود به عنوان یک ورزشکار برجسته برای افزایش آگاهی در مورد این مسائل مهم استفاده کرده است.

در سال ۲۰۲۰، راشفورد کمپینی را برای ارائه برنامه غذایی رایگان دولت در مدرسه برای کودکان خانواده‌های کم‌درآمد در طول ماه‌های تابستان راه اندازی کرد.

مبارزات او موفقیت‌آمیز بود و دولت تصمیم قبلی خود مبنی بر پایان دادن به این برنامه را تغییر داد و از خانواده‌ها در دوران سخت حمایت کرد. راشفورد به حمایت از خانواده‌های نیازمند ادامه داد و با بانک‌های مواد غذایی و سایر سازمان‌ها برای ارائه حمایت و افزایش آگاهی درباره فقر غذایی همکاری کرد.

دریافت کننده اولین جایزه بنیاد فیفا

راشفورد در سال ۲۰۲۰ به پاس فعالیت‌های خیریه خود در طول شیوع COVID-۱۹ در سال ۲۰۲۰، مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه افتتاحیه بنیاد فیفا را دریافت کرد.

برنده جایزه MBE

به پاس تلاش‌های خیریه‌اش، راشفورد در سال ۲۰۲۰ موفق به دریافت جایزه MBE در جشن تولد ملکه شد و به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار مجله تایم در جهان نام گرفت. او به دلیل تعهدش به کمک به دیگران و تمایلش به استفاده از پلتفرم خود برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان، به طور گسترده مورد احترام و تحسین است.

مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه منچستر

راشفورد در سال ۲۰۲۰ به عنوان قدردانی از تلاش‌های خود علیه فقر کودکان، جوان‌ترین دریافت کننده دکترای افتخاری از دانشگاه منچستر شد.

نیمی از خانواده راشفورد طرفداران من‌سیتی هستند

درحالی که راشفورد با حمایت از منچستریونایتد بزرگ شد و درنهایت برای آنها بازی کرد، او در گذشته فاش کرده است که نیمی از اعضای خانواده‌اش، از هواداران منچسترسیتی هستند.

در آکادمی منچسترسیتی تمرین کرده است

راشفورد در آکادمی پلات لین منچسترسیتی تمرین کرد و سرانجام تصمیم گرفت به منچستریونایتد بپیوندد.

این مهاجم، در منطقه نزدیک آکادمی سیتی زندگی می‌کرد و یونایتد می‌ترسید که در مقابل راشفورد شکست بخورد، زیرا پیوستن به سیتیزن‌ها، از نظر جغرافیایی برای این جوان راحت‌تر به نظر می‌رسید، اما برنامه شیاطین سرخ او را درنهایت به اولدترافورد کشاند.

جوایز پسر طلایی را از دست داد

مارکوس راشفورد در رده‌بندی جوایز پسر طلایی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب دوم و سوم شد.

کد خبر 641116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.