افتتاح سامانه توزین حین حرکت در محور اصفهان _ تهران

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شاهین‌شهر گفت: سامانه هوشمند برخط توزین حین حرکت WIM واقع در محور اصفهان _ تهران و در محدوده پلیس‌راه شاهین‌شهر به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، داریوش مرادی در آیین افتتاح سامانه هوشمند توزین حین حرکت WIM واقع در محور اصفهان _ تهران به مناسبت دهه فجر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: سامانه توزین حین حرکت این محور با اعتباری بیش از ۳.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از اجرای این پروژه را رصد برخط ناوگان عبوری از این محور دانست و افزود: نظارت‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی این شهرستان که روزانه بیش از ۲۵ هزار خودرو در آن تردد می‌کنند، ضروری است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: نصب این سامانه‌ها در نزدیکی پلیس‌راه‌ها اطلاعات بسیار مفیدی از وسایل نقلیه متخلف (دارای اضافه‌بار یا سرعت غیرمجاز) به دستگاه‌های ذی‌صلاح ارائه می‌دهد که نقش مهمی در جلوگیری از حوادث جاده‌ای دارد.

مرادی تصریح کرد: دلیل اصلی خرابی راه‌ها، عبور وسایل نقلیه با بار بیش از حد مجاز است که باعث می‌شود صدمات اساسی و مهمی به راه‌ها و ابنیه آن‌ها وارد شود. این موضوع تاکنون جزو دغدغه‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از کامل‌ترین فناوری هوشمند توزین حین حرکت با خطای پنج درصد در کشوری توسعه‌یافته بسیار اثربخش است.

گفتنی است این آیین با حضور مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان و فرماندار شاهین‌شهر برگزار شد.

کد خبر 641087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.