دردسر اشتباهات پرتکرار وی ای آر در لیگ جزیره

مسئولین فوتبال انگلستان امیدوارند با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی بتوانند اشتباه کمک داور ویدیویی را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، هاوارد وب، رئیس هیئت داوران فوتبال انگلیس، جلسه‌ای برای داوران لیگ برتر برگزار خواهد کرد تا درباره اشتباهات استفاده از VAR صحبت کند.

داور سابق فینال جام جهانی پیش از این با باشگاه‌های آرسنال و برایتون تماس گرفته و درباره اتفاقات و اشتباهاتی که در جریان بازی این دو تیم رخ داده، صحبت کرده است. لی میسون، اپراتور VAR، دستورالعمل‌ها را برای بررسی آفساید در گل تساوی برنتفورد مقابل آرسنال به درستی اجرا نکرد و به همین دلیل، جنجال‌های زیادی به پا شد.

پیش از این نیز یک گل برایتون به دلیل آفساید مقابل کریستال پالاس پس از ترسیم اشتباه دستورالعمل VAR مردود اعلام شد.

وب در ابتدای دسامبر از ام ال اس به فوتبال انگلیس بازگشت تا تلاش کند استانداردهای بازی انگلیسی را بهبود ببخشد. با این حال، خطاهای انسانی رخ داده در وی ای آر باعث شده است تا نه تنها انتقادات زیادی به کمک داور ویدئویی شود، بلکه به طور کلی شرایط داوری در فوتبال انگلیس نیز زیر ذره‌بین قرار گیرد.

وب که یکی از داوران مطرح تاریخ فوتبال محسوب می‌شود، قرار است در جلسه پیش رو برای داوران لیگ جزیره در مورد مسائلی که در پس اشتباهات نهفته صحبت کند. عقیده بر این است که برای جلب رضایت و اعتماد مدیران و بازیکنان نباید هیچ اشتباهی در سیستم کمک داور ویدئویی اتفاق بیافتد.

جان بروکس، اپراتور VAR که اشتباهش در سلهرست پارک باعث شد برایتون گل اول مسابقه را دریافت کند، قرار است برای دربی امشب مرسی ساید و همچنین در بازی حساس چهارشنبه لیگ جزیره بین آرسنال و منچسترسیتی در اتاق کمک داور ویدئویی حضور یابد.

مسئولین دپارتمان داوری فوتبال انگلیستان امیدوار هستند تا با برگزاری جلسات توجیهی و ارائه مجدد دستورالعمل‌ها، عملکرد داوران را در جریان مسابقات بهبود ببخشند. وی ای آر که قرار بود با ورود به فوتبال جلوی اشتباهات را بگیرد، حالا خود تبدیل به تهدیدی جدید شده که می‌تواند اشتباهات جدیدی را بیافریند.

کد خبر 641037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.