رسالت اصلی زندان اصلاح و تربیت مددجویان است

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز وظیفه زندان تنها نگهداری از زندانی نیست، بلکه وظیفه و رسالت اصلی این سازمان اصلاح و تربیت مددجویان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها است تا بتواند بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته باشد و عزت‌نفس خویش را بازیابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا حیدری امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از عوامل مؤثر در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، تأمین فضای آموزشی موردنیاز برای برگزاری دوره‌های مصوب و تخصصی پیشگیرانه است، با برنامه‌ریزی به عمل آمده زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی امدادونجات و کمک‌های اولیه برای کارکنان، سربازان و زندانیان فراهم شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام می‌توان شرایطی فراهم کرد که جوان و نوجوانان دارای حبس‌های طولانی مدت، تحت پوشش آموزش‌ها و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف قرار گیرند، از این رو درخواست می‌کنیم هلال‌احمر بیش از پیش در زمینه‌های درمانی و کلاس‌های آموزشی با این اداره‌کل همکاری داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر سال عده زیادی از افراد به دلیل ارتکاب به انواع جرایم عمدی و غیرعمدی از سوی مراجع قضائی راهی زندان‌ها می‌شوند و بخشی از دوران مفید زندگی خود را پشت میله‌های زندان می‌گذرانند، در واقع سپری شدن این بخش از زندگی که ممکن است ماه‌ها و سال‌ها به طول انجامد، منابع جامعه را هدر می‌دهد.

وی تاکید کرد: یکی از منابع به هدر رفته وقت انسان‌ها در حبس یا زندانیان است، امروزه وظیفه زندان تنها نگهداری از زندانی نیست بلکه وظیفه و رسالت اصلی این سازمان اصلاح و تربیت مددجویان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها است تا بتواند بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته باشد و عزت نفس خویش را بازیابد.

حیدری اضافه کرد: برنامه‌های اوقات فراغت زندانیان شامل فعالیت‌های ورزشی، کلاس‌های قرآن، احکام، نماز، آموزش‌های عقیدتی، کلاس‌های نهضت سوادآموزی، مهارت‌های اساسی زندگی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال است که هر فرد با توجه به علاقه‌مندی، سطح تحصیلات و سن خود در فعالیت‌ها شرکت می‌کند.

همچنین حجت السلام و المسلمین علی‌اکبر جعفری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت این همکاری مشترک، گفت: از مهم‌ترین رویکردهای توسعه، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و تقویت شاخص‌های کمی و کیفی و به‌کارگیری آن در توسعه کشور و توجه به اصلاح و تربیت در زندان است.

وی افزود: این رویکرد نه تنها به قابلیت زمینه‌سازی برای رشد و گسترش سرمایه‌های اجتماعی توجه دارد، بلکه معتقد است تقویت سرمایه‌های اجتماعی نقش مهم و حیاتی در ابعاد مختلف توسعه جامعه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بخشی از این همکاری مشترک به نکاتی از جمله اجرای مانورهای امدادی و بروز حوادث مختلف در زندان و همچنین مشکلات اورژانسی اشاره شده است تا جمعیت هلال‌احمر نسبت به کمک به زندان‌های چهارمحال و بختیاری اقدام کند.

کد خبر 640992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.