اقتدار در برابر دشمن برگرفته از فرهنگ امام کاظم (ع)

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ائمه را مصداق بارز استقامت و پایداری در تحقق اهداف الهی دانست و گفت: ائمه عامل رشد و بصیرت در جامعه به‌شمار می‌آیند زیرا ژرف‌نگری در دریای بی‌کران معارف دین کلید بصیرت است و جامعه صاحب بصیرت زیر بار ظلم نمی‌رود.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) درباره سیره امام هفتم شیعیان، اظهار کرد: پس از حاکمیت خلفای بنی‌عباس، شرایط برای اهل بیت (ع) روز به روز سخت‌تر می‌شد به این معنا که امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام حسن عسگری (ع) در این دوره با شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای روبه‌رو بودند.

وی خودداری از تسلیم در برابر زور و جنایت را سیاق ائمه به ویژه امام موسی کاظم (ع) دانست و افزود: شیوه‌ای که ائمه انتخاب می‌کردند حتی با وجود سخت‌ترین شرایط از جمله ۱۴ سال زندان‌های خلفای بنی‌عباس، هارون‌الرشید و امثال آن، نماد مقاومت و استقامت آن‌ها بود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ائمه را مصداق بارز استقامت و پایداری در تحقق اهداف الهی معرفی کرد و گفت: ائمه عامل رشد و بصیرت در جامعه به‌شمار می‌آیند زیرا ژرف‌نگری در دریای بی‌کران معارف دین کلید بصیرت است و جامعه صاحب بصیرت زیر بار ظلم نمی‌رود.

وی تصریح کرد: چنین جامعه‌ای مصداق کلام امیرالمومنین (ع) که فرمود دشمن ظالم و یاریگر مظلوم باشید، است یعنی دشمنِ ستمگر خواهد بود و در برابر ظلم صف‌آرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام سالک یکی از ابزارهای حفظ شیعه و فرهنگ تشیع را مسئله تقیه دانست و افزود: بعضی مواقع لازم است که برای تشیع و مسائل مربوط به آن تقیه کرد، بنابراین تقیه یک نوع مبارزه منفی با ظلم و ستم به‌شمار می‌آید و زمینه‌ها و مسائلی که باید در این عمل رعایت شود، در جای خود قابل بحث است.

وی پیروزی از فرهنگ غنی امام کاظم (ع) برای ژرف‌نگری در معارف دین را عامل ایجاد بصیرت در افراد دانست و گفت: افراد اهل بصیرت دشمن‌شناس، اسلام‌شناس، صبور، پخته و برخوردار از ساختارهای با عزتی هستند که باعث می‌شود محکم در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور ملت در آئین ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در مقایسه با ۴۴ سال گذشته تصریح کرد: بدون هیچ‌گونه تقیه‌ای باید اعلام کرد حتی افراد دارای تفکرات ملی و گرایش‌های خاص نیز امروز دشمن را شناخته‌اند و حضور آنها در صحنه مشت محکمی بر تمام ابزار و عوامل بیگانه مانند منافقان، سلطنت‌طلبان و دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل بود.

وی گفت: این حضور نشان از قدرت مقاومت و اقتدار ملت در برابر دشمنان دارد که برگرفته از فرهنگ امام کاظم (ع) است.

کد خبر 640964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.