همکاری لازم برای راه‌اندازی بازار روز وجود ندارد

شهردار شهرکرد گفت: در حال حاضر به منظور ایجاد بازار روز به ناچار تغییر کاربری املاک شهرداری را آغاز کرده‌ایم، اما برای راه‌اندازی بازار روز دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ دوشنبه بیست‌و چهارم بهمن‌ماه _ در جلسه با رؤسای سازمان‌های شهرداری با بیان اینکه برای راه‌اندازی بازار روز دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را ندارند، اظهار کرد: مباحث و موضوعاتی که به تحولات شهر کمک می‌کند نیاز به همکاری دارد، اما برخی از مسئولان دستگاه‌ها همکاری لازم را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر به منظور ایجاد بازار روز به ناچار تغییر کاربری بعضی از املاک شهرداری را آغاز کرده‌ایم.

شهردار شهرکرد مشکلات شهرسازی، شطرنجی بودن خیابان‌ها، کمبود پارکینگ، تکمیل نشدن مسیر کمربندی، تجمع مراکز خدماتی و اداری در یک مکان خاص و نبود مراکز تفریحی و سرگرمی در شهرکرد را از مهم‌ترین دلایل ایجاد ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعریض معبر بوعلی سینا به سمت جنوب را در دستور کار قرار داده‌ایم و ساماندهی و تجمع مراکز خدماتی و اداری در راستای کاهش ترافیک از جمله راه‌اندازی دهکده سلامت را در طرح جامع پیشنهاد کرده‌ایم تا عرصه‌ای برای این امر در نظر گرفته شود.

واحدیان اضافه کرد: کمبود مدیر در مجموعه و اشکالات ساختار سازمانی از مهم‌ترین معضلات مدیریت شهری است؛ لذا در ساختار سازمانی شهرداری مدیر بحران، معاون برنامه و بودجه و معاون هماهنگی نداریم در حالی که زمانی که صحبت از ۹ سازمان و دو منطقه می‌شود، همه این موارد باید دیده شود.

وی ادامه داد: اگر بهترین گزینه برای مدیریت وجود داشته باشد، اما ساختار نباشد همه چیز با مشکل مواجه می‌شود؛ بنابراین در نخستین قدم اصلاح ساختار را در دستور کار قرار داده‌ایم و مناطق را مستقل کرده‌ایم و ارتقای شهرداری از سطح ۱۰ به ۱۱ در حال پیگیری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان، تاکید کرد: ارائه راهکار به دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و متولیان امر برای اراضی روبه‌روی دانشگاه، محله ۳۲ منظریه و حریم قلعه چالشتر در ناحیه غرب از اقداماتی بوده که توسط شهرداری انجام شده است تا بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها رفع شود.

واحدیان با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان، تصریح کرد: استفاده از حمل‌ونقل عمومی یکی از بهترین راهکارها برای حل معضل ترافیک شهرکرد است، در این راستا نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: جانمایی و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس با توجه به شرایط آب و هوایی شهر در اولویت شهرداری است و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس که جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود، از برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

کد خبر 640958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.