تسهیل بازگشت ایرانیان به وطن با تداوم نگاه رهبری در دولت

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رویکرد دولت برای تداوم سیاست عفو رهبر معظم انقلاب گفت: رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و به نظر می‌رسد که با این اقدام امکان بازگشت این افراد نیز به دامن ملت فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۶ بهمن‌ماه بود که رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه برای عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضائی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی موافقت کردند و این موضوع به عنوان راهی برای وحدت ملی پس از شکاف ایجاد شده در ماه‌های اخیر با استقبال گسترده رسانه‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد.

یک هفته بعد و در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، رئیس جمهور از تهیه بسته امتداد وحدت در تداوم سیاست رهبر معظم انقلاب برای عفو و بخشودگی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر خبر داد که سه گروه اصلی دانشجویان، چهره‌ها و ایرانیان خارج از کشور مخاطب اصلی این بسته هستند و قرار است طبق این بسته، ضمن باز کردن راه برای بازگشت دانشجویان به تحصیل و چهره‌ها به کار و فعالیت خود، تسهیلات بی‌سابقه‌ای برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون تداوم نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دولت اظهار کرد: باید بپذیریم که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با شور خاصی برگزار شد و نسبت به سال‌های قبل مردم بانشاط‌تر بودند و این شرایط نتیجه همین نوع سیاست‌هایی بود که معمولاً رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که عفوشدگان قدر این عطوفت و رأفت اسلامی را بدانند و افزود: فرزندان این ملت باید بدانند که رهبر معظم انقلاب همیشه در مقام آن است که بهترین اتفاقات برای ملت، جوانان و به ویژه دهه هشتاد و نودی‌ها رقم بخورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارنظرهای مثبت نسل ۸۰ و ۹۰ در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: نسل جوان در مصاحبه‌های خود مطالب بسیار بلندی اعلام کردند تا دنیا بفهمد که ممکن است چند صباحی با افکار مردم بازی کند، آنها را فریب دهد و به خیابان بکشاند اما نهایت این است که فرزندان ملت به دامن جامعه برمی‌گردند.

وی اسلام را یکی از اهداف اصلی دشمن معرفی کرد و ادامه داد: حقیقت این است که مردم کشور خود و اسلام را دوست دارند به همین دلیل دشمنان تنها با اسلام کار دارند و امیدواریم این مسئله بتواند تحولی در جوانان ما ایجاد کند که به سادگی فریب بیگانگان را نخورند همچنین بدانند که رهبری به آنها علاقه دارد و امیدواریم که جوانان این علاقه را با محبت و فکر خود استمرار بخشند.

کریمی با اشاره به رویکرد دولت برای تداوم سیاست عفو رهبر معظم انقلاب گفت: رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از بخشش متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر پا را فراتر گذاشت و از تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای ایرانیان مرتکب اقدامات خلاف قانون در مقاطعی خبر داد، به نظر می‌رسد که با این اقدام امکان بازگشت این افراد نیز به دامن ملت فراهم است.

وی تصریح کرد: در صورتی که این افراد به دنبال توطئه و مشکل نباشند جایی برای بیگانه نخواهد بود بنابراین امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند و ایرانیان خارج از کشور نیز از این فرصت استفاده کنند و اصل را بر آن بگذارند که در وطن خود باشند و به آن خدمت کنند.

کد خبر 640912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.