حضور مردم در ۲۲ بهمن، مسئولیت سنگینی برعهده مسئولان گذاشت

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به پاسخ مثبت مردم به عفو رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که در مسائل مختلف بر اثر هیجانات خود اقداماتی انجام دادند، با راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال متوجه این موضوع شدند که تبلیغات دشمنان برای نشان دادن ناامیدی مردم از انقلاب، در عمل یک توهم و خطای محاسباتی است.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب و واکنش گروه‌های مختلف به این موضوع اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حوادث متعددی در شرایط مختلف روبه‌رو شدیم که در همه آنها دشمن تلاش زیادی کرد که با نفوذ در صفوف مردم ایران و ایجاد تفکر دوقطبی بین ملت ایران تحت عنوان انقلابی و ضدانقلابی، بخشی از جامعه را دچار ریزش کند.

وی با اشاره به تکرار این حوادث که گاهی در فتنه‌های مختلف نمود پیدا می‌کند، افزود: به‌تازگی و در پی اعتراضات مردم، اغتشاشگران از فضا سوء‌استفاده و تلاش کردند که این دوقطبی را دوباره احیا کنند و با جنگ ترکیبی و روانی از بین کسانی که نسبت به برخی شرایط اعتراض داشتند، یارگیری و لشکرکشی کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا هدف دشمن را استفاده از ابزارهای مختلف برای ایجاد رخنه در صفوف ملت و ریزش آنها دانست و گفت: اقدام اخیر رهبر معظم انقلاب در عفو محکومان و مشابه آن توسط امام خمینی (ره) در شرایط مختلف، حکایت از آن دارد که ما در برابر دسیسه‌های دشمنان خود «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» هستیم.

وی ادامه داد: در کنار سخت‌گیری‌ها و اقدامات امنیتی نسبت به ملت خودمان با رفعت، شفقت و رحمت عمل می‌کنیم و هرگز حاضر نیستیم که فرزندان این ملت تحت تأثیر هیجاناتی که اتفاق می‌افتد در صف دشمن قرار بگیرند.

کنعانی‌مقدم عفو رهبر معظم انقلاب را آبی بر آتش زیر خاکستر توطئه‌های دشمن توصیف کرد و یادآور شد: این عفو تمام تلاش‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد زیرا آنها گمان می‌کردند که با به زندان رفتن این افراد، می‌توانند از بین آنها برای خود لشکرهای سایبری و گروه‌های معترض خلق کنند، در حالی‌که تجربه نشان داد که این اقدام رهبری باعث فروکش چنین اغتشاشاتی می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی بهترین فضا برای نقد مشکلات

وی با اشاره به پاسخ مثبت مردم نسبت به این حرکت رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که در مسائل مختلف، بر اثر هیجانات خود اقداماتی انجام دادند، با راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال متوجه این موضوع شدند که تبلیغات دشمنان برای نشان دادن ناامیدی مردم از انقلاب، در عمل یک توهم و خطای محاسباتی است و مردم خود را درگیر توهمات شاهزاده‌ها، ضدانقلاب‌ها، جنایتکاران و تروریست‌ها قرار نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم تداوم این سیاست در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: عفو رهبری مقدمه‌ای است که بتوان فضا را برای یک گفت‌وگوی ملی باز کرد و همه جناح‌های سیاسی، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها باید از این فضا استقبال کنند.

وی کرسی‌های آزاداندیشی و محافل علمی و دانشگاهی را بهترین فضا برای نقد و بررسی مشکلات دانست و افزود: باید از اردوکشی خیابانی پرهیز کرد زیرا نتیجه‌ای جز سوءاستفاده دشمن ندارد، همچنین دولتمردان باید به این موضوع بپردازند که حرف و مطالبات مردم شنیده و به آنها پاسخ مثبت داده شود.

کنعانی‌مقدم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: دولتمردان باید بدانند که با این راهپیمایی مسئولیت آنها سنگین‌تر شد؛ این‌گونه نیست که آنها فکر کنند مردم در تأیید اقدامات دولت‌ها وارد عرصه می‌شوند، بلکه در طول ۴۴ سال گذشته مردم با هر دولتی که روی کار بوده است همکاری کرده‌اند و در تأیید انقلاب و راهشان در صحنه حضور داشته‌اند، گرچه برخی دولت‌ها از این حضور مردم به نفع خود سوء‌استفاده کردند اما مردم نشان دادند در دولت‌های مختلف دست از انقلاب خود برنمی‌دارند.

کد خبر 640888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.