قرمزها، پرسپولیس-بایرن‌‍ مونیخ را فراموش کرده‌اند؟

مرور دیدار تاریخی پرسپولیس با بایرن مونیخ نشان می‌دهد قرمزها هم شرایطی مشابه با این روزهای سپاهان را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری دیدار دوستانه سپاهان و زنیت به موضوعی برای اختلاف بین دو تیم حاضر در کورس قهرمانی لیگ برتر تبدیل شده است. پرسپولیس و سپاهان دو تیم آماده لیگ برتر بیست‌ودوم، قدم به قدم با یکدیگر پیش می‌روند و حالا شاگردان مورایس با تفاضلی بهتر در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند.

تیرماه ۱۴۰۰ مدیرعامل باشگاه زنیت روسیه با حضور در اصفهان تفاهم‌نامه همکاری بین تیم تحت اختیارش و سپاهان منعقد کرد تا دو تیم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند. پس از کش و قوس‌های فراوان زمان دیدار دوستانه سپاهان و زنیت به بیست‌وهشتم بهمن موکول شد تا میان دیدارهای دیگر فوتبال ایران این مسابقه نیز برگزار شود. اما این موضوع آنچنان به مذاق قرمزهای پایتخت به‌خصوص یحیی گل‌محمدی خوش نیامد.

قرمزها پرسپولیس-بایرن‌‍ مونیخ را فراموش کرده‌اند؟

سرمربی پرسپولیس شب گذشته در نشست خبری دیدار با هوادار با اشاره به این دیدار اظهار کرد: «از سهیل مهدی می‌خواهم بیاید توضیح بدهد این مسابقه چه دستاوردی برای فوتبال ایران دارد، جز اینکه تقویم مسابقات را عوض کرده است. البته این مشکلی است که فقط برای تیم ما است. این اجحاف بزرگی است که در حق تیم ما شده است. این برنامه برای ما قابل قبول نیست و این توجیه سهیل مهدی، داغ دل ما را بیشتر کرد. هیچ توجیهی نبود که در کوران مسابقات، چنین اتفاقی رخ دهد.»

قرمزها پرسپولیس-بایرن‌‍ مونیخ را فراموش کرده‌اند؟

مرور دیدارهای مهم دوستانه در فوتبال کشورمان نشان می‌دهد قرمزها نیز در کوران مسابقات همین شرایط و چه بسا وضعیتی خاص‌تر برای دیدار با بایرن مونیخ را از مسئولان برگزاری وقت مسابقات خواسته‌اند. مدیران پرسپولیس در شرایط مشابهی و در بحبوحه مسابقات لیگ برتر دیداری دوستانه برابر بایرن مونیخ را در ورزشگاه آزادی تدارک دیدند تا به نوعی در این بازی احمدرضا عابدزاده از دنیای فوتبال خداحافظی کند؛ به واسطه این مسابقه آنها خواستار تعویق دیدار برابر پاس شدند.

سیزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴ (۱۰ روز پیش از دیدار پرسپولیس برابر بایرن‌مونیخ) باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به فدراسیون این درخواست خود را به صورت رسمی ارائه کرد. یادآوری تقویم رقابت‌های آن روزهای قرمزپوشان پایتخت در لیگ برتر نشان می‌دهد پرسپولیس هفته پیش از این دیدار یعنی بیستم دی‌ماه، یک روز زودتر از سایر تیم‌ها برابر پاس همدان به میدان رفته است و سی‌ام دی‌ماه، یک روز پس از سایر تیم‌ها دیدار بعدی خود را برابر شموشک نوشهر انجام داده است.

قرمزها پرسپولیس-بایرن‌‍ مونیخ را فراموش کرده‌اند؟

موضوعی دیگر که نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی آن را از خاطر برده است، اتفاقات دو فصل گذشته و تعطیلی یک ماهه دیدارهای لیگ برتر به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. اتفاقی که طبق قانون فقط ۷۲ ساعت پیش از مسابقات بین‌المللی امکان تعطیلی رقابت‌های داخلی وجود دارد. با این حال سازمان لیگ با وجود مخالفت دیگر تیم‌های لیگ برتری، برای کمک به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، زمان مناسبی برای آماده‌سازی این تیم در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد مطرح کردن این مسائل از سوی سرمربی پرسپولیس تنها توجیهی برای نتیجه نگرفتن احتمالی در دیدار مهم حذفی برابر سپاهان است، از سوی دیگر شاگردان مورایس بدون پاسخ به این حواشی همچنان به مسیر خود تا قهرمانی لیگ فکر می‌کنند.

کد خبر 640877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.