ویارئال صفر _ بارسلونا یک / ‏اختلاف‬ ۸ امتیازی با شماره ۸ حفظ شد

بارسلونا موفق شد با تک گل پدری برابر ویارئال پیروز شود که البته در صورت برد رئال مادرید در بازی باقیمانده، بارسا با هشت امتیاز اختلاف در صدر می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گل پدری، بارسلونا مقابل ویارئال در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لالیگا به پیروزی دست یافت تا با یک بازی بیشتر در صدر جدول اختلافی ۱۱ امتیازی با رئال مادرید ایجاد کند.

تیم ویارئال امیدوار بود برابر بارسا شگفتی‌ساز شود و به سه امتیاز خانگی مسابقه دست یابد. در صورت پیروزی زیردریایی‌ها، این تیم از رده هشتم جدول به رده پنجم صعود می‌کرد و در نزدیکی منطقه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گرفت.

بارسلونا بازی را از ابتدا تهاجمی آغاز کرد و روبرت لواندوفسکی در همان دقایق ابتدایی شانس بسیار خوبی برای گلزنی برابر پپه رینا داشت، دروازه‌بانی که سابقه حضور در بارسا را نیز در کارنامه دارد. در دقیقه ۱۸ بازی بارسا موفق شد روی همکاری زیبا پشت محوطه جریمه ویارئال صاحب یک موقعیت عالی شود و در نهایت پدری درون محوطه صاحب توپ شد و دروازه حریف را باز کرد.

در نیمه دوم، هر دو تیم به فشار خود ادامه دادند و تلاش کردند تا دروازه رقیب خود را باز کنند. رافینیا با وجود اعلام آفساید توسط داور، دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و هر بار رینا جلوی گل شدن توپ‌های او را گرفت.

تیم میزبان در دقایق پایانی بر بازی مسلط شد و تعداد زیادی موقعیت ایجاد کرد. در همان زمان، کاتالان‌ها پرس خود را حفظ و حملات شاگردان ستین را دفع کردند اما در نهایت، ویارئال در دقیقه ۸۹ موفق شد بازی را به تساوی بکشاند، اما گل چوکوئتزه به دلیل حرکت آفساید یرمی پینو مردود اعلام شد. به این ترتیب بارسلونا موفق شد در پایان مسابقه به پیروزی برسد و سه امتیاز مهمی را کسب کند.

پس از این مسابقه شاگردان ژاوی هرناندز خود را برای استقبال از منچستریونایتد در دیدار روز پنجشنبه در اولین بازی پلی‌آف لیگ اروپا آماده می‌کنند.

با ۲۱ بازی انجام شده در مقابل ۲۰ بازی رئال، بارسلونا ۱۱ امتیاز برتری در صدر لالیگا دارد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که جبران اختلاف توسط تیم پایتخت ممکن نیست و آبی‌اناری‌ها اختلاف خوبی به سود خود ایجاد کرده اند.

بارسلونا شش پیروزی متوالی در لیگ کسب کرده و رقابت لیگ اروپا نیز نمی‌تواند بیش از اندازه حواس تیم ژاوی را پرت کند. این در حالی است که رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و با توجه به اختلاف ایجاد شده در لالیگا، احتمالاً تمرکز بیشتری روی کسب یک جام اروپایی دیگر خواهد گذاشت.

کد خبر 640856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.