گل‌محمدی: از داوران ۱۳ پنالتی طلبکاریم/ تمام ارکان فدراسیون علیه ما تصمیم‌گیری می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: من نگران اتفاقاتی هستم که برای تیم ما رخ می‌دهد. تا حرفی می‌زنیم، کمیته انضباطی جریمه می‌کند. فکر می‌کنم همه ارکان فدراسیون علیه تیم ما تصمیم‌گیری می‌کنند. من بارها به باشگاه این موضوع را گفته‌ام که ما باید محکم‌تر واکنش نشان دهیم تا حق پرسپولیس پایمال نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پیش از مصاف تیم فوتبال پرسپولیس مقابل هوادار تهران در ابتدا اظهار کرد: فکر کنم امروز سالگرد شهادت فوتبالیست‌های چوار بود. به خانواده آن‌ها تسلیت می‌گوییم. همچنین به خانواده فوتبالیست‌های قطع عضو هم تسلیت می‌گوییم که در حادثه ترکیه از دستشان دادیم. آقای محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیدی و حامد مطرودی روحشان شاد باشد. جا دارد یک بار دیگر درباره خوی صحبت کنیم. مشکلات آن‌ها را فراموش نکنیم. در شرایط سخت اقتصادی که فشار زیادی به مردم زلزله‌زده می‌آید، جا دارد هم مردم و هم مسئولان همت و توجه بیشتری برای کمتر کردن مشکلات این عزیزان داشته باشند.

وی درباره دیدار پرسپولیس برابر هوادار افزود: با توجه به رقابت در بالای جدول به همه بازی‌ها به چشم فینال نگاه می‌کنیم. با تیمی بازی داریم که جوان است و کادر فنی خوبی دارد. آن‌ها فوتبال خوبی ارائه می‌دهند. فکر می‌کنم بازی راحتی برای ما نخواهد بود. ما برای مسابقه آماده‌ایم. امروز با توجه به شرایط جوّی نتوانستیم تمرین داشته باشیم و در هتل تمرین کردیم، اما انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز بازی فردا داریم تا با تمرکز خوب و رعایت نکات تاکتیکی به هدفمان برسیم. امیدوارم بازیکنانمان فردا بتوانند قابلیت‌هایشان را مقابل یک تیم سخت‌کوش و تیمی که راحت امتیاز از دست نمی‌دهد نشان دهند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دیدار سپاهان مقابل زنیت نیز خاطرنشان کرد: من از آقای سهیل مهدی می‌خواهم بپرسم این بازی چه دستاوردی دارد جز اینکه تقویم بازی‌ها را تغییر داده است. البته تغییر تقویم فقط برای تیم ما رخ داده است. اجحاف بزرگی در حق تیم ما رخ داده و این برنامه‌ریزی فقط برای ضربه زدن به تیم ماست. صحبت‌های آقای مهدی داغ دل ما را بیشتر و ما را بیشتر عصبانی کرد. هیچ توجیهی ندارد که وسط کوران مسابقات این بازی انجام شود. ما به‌دنبال امتیاز گرفتن از فدراسیون و سازمان لیگ نیستیم. ما به‌دنبال این هستیم که عدالت برای همه تیم‌ها در برنامه‌ریزی انجام شود. من چند بار به باشگاه این موضوع را گفته‌ام، اما در یک ماه گذشته باشگاه کوتاهی کرده است که نمی‌دانم دلیلش چیست. این برنامه‌ریزی به‌ضرر پرسپولیس است و چیزی است که خودشان دوست داشتند.

گل‌محمدی همچنین تصریح کرد: اگر تیم‌های رقیب می‌خواستند برنامه‌ریزی کنند، این‌قدر خوب نمی‌توانستند این کار را انجام دهند. سازمان لیگ باید پاسخگو باشد و توضیحات سهیل مهدی پذیرفته نیست. ما به‌دنبال جواب بهتری هستیم. می‌دانم جوابی ندارند. این ظلم بزرگی در حق پرسپولیس بود و نمی‌دانم چطور می‌خواهند پاسخ آن را بدهند. نگران بازی با سپاهان نیستم. تیممان را آماده مسابقات می‌کنیم. من نگران اتفاقاتی هستم که برای تیم ما رخ می‌دهد. تا حرفی می‌زنیم، کمیته انضباطی جریمه می‌کند. فکر می‌کنم همه ارکان فدراسیون علیه تیم ما تصمیم‌گیری می‌کنند. من بارها به باشگاه این موضوع را گفته‌ام. ما باید قوی‌تر و محکم‌تر واکنش نشان دهیم تا حق پرسپولیس پایمال نشود.

وی همچنین ادامه داد: من نگران این موضوع هستم، وگرنه در بحث فنی تلاش می‌کنیم که بیشتر کار کنیم؛ اما وقتی این اتفاقات می‌افتد، تمام انرژی ما را می‌گیرد. این اواخر، این اتفاقات تمام ذهن ما را درگیر کرده و کسی پاسخگو نیست. من هم در این حد که در کنفرانس خبری صحبت کنم، از دستم برمی‌آید. همه‌چیز مشخص است. من نمی‌خواهم درباره جزئیات حرف بزنم. همه اتفاقاتی که افتاده است در حوزه فوتبال است.

سرمربی قرمزپوشان پایتخت با اشاره به حواشی ایجادشده در هفته‌های اخیر و اشتباهات داوری علیه پرسپولیس گفت: تمام ارکان فدراسیون متاسفانه علیه ما تصمیم‌گیری می‌کنند. این آدم را نگران می‌کند. برخی پس از بازی قبلی ما برابر نفت مسجدسلیمان صحبت‌هایی کردند، به‌ویژه آقای فیروزی که ممکن است فشار داوری را علیه ما کند. آقای فیروزی از پیشکسوتان و عزیزان ما هستند. درباره صحبتی که مطرح کردند، فیلم بازی را ببینید. گل ما کاملاً سالم بود و شک و شبهه‌ای نداشت، اما مسئله را وارونه جلوه دادند که ممکن است فشار داوری را علیه ما کند. اگر بنا بر طلب باشد، ما باید ۱۳ پنالتی طلب داشته باشیم.

یحیی گل‌محمدی درباره اشتباهات داوری خاطرنشان کرد: من هیچ‌وقت در سخت‌ترین شرایط درباره این مسائل صحبت نکرده‌ام و می‌خواستم تمرکزم روی بحث فنی باشد، اما تعدادی اشتباه داوری پشت سر هم اتفاق افتاد و ضربه دیدیم. جدول تغییر کرده است. ما با صحبت‌هایمان دنبال امتیاز گرفتن از داوری نیستیم. اصلاً به این موضوعات اعتقادی ندارم و فقط می‌خواهم عدالت در همه بازی‌ها برقرار باشد. ما می‌دانیم کار داوران سخت است. من بر اساس مدرک صحبت می‌کنم. شما بروید و بازی‌ها را ببینید. اشتباهات داوری علیه تیم ما و تیم‌های رقیب را ببینید که چطور بوده است.

وی ادامه داد: می‌گویند اشتباهات جزئی از بازی است و من هم قبول دارم. حتی ممکن است وقتی VAR باشد، داوران اشتباه کنند. بحثی در این موضوع نیست. پس از جام‌جهانی ۹ بازی کردیم که در هشت بازی، داوری علیه ما بود. بازی با ذوب‌آهن یک، صفر جلو بودیم و می‌توانستیم در دقیقه ۸۰ با نتیجه دو بر صفر جلو باشیم و استرس نکشیم. من گفتم که داوری کار سختی است. در بحث مالی بسیار ضعیف هستند. آن‌ها به حمایت بیشتری نیاز دارند. باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود و برای حل مشکلاتشان قدم برداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مهاجم مالیایی قرمزها و همچنین تفاوت قدرت تیم‌های ایرانی و عربستانی عنوان کرد: متاسفانه در دو مقطع دیاباته را به‌خاطر مصدومیت از دست دادیم. او می‌تواند کیفیت خوبی به ما بدهد و گره‌گشاست. من درباره این مسائل زیاد صحبت کرده‌ام. ازنظر امکاناتی خیلی عقب هستیم. در بحث زمین تمرین مشکل داریم. در بحث ساختار و امکانات اولیه فوتبال مشکل ساختاری داریم. همه چیز مشخص است و فکر نمی‌کنم کسی این مشکلات را نداند. ما قدمی نمی‌بینیم که در راه حل مشکلات برداشته شود.

یحیی گل‌محمدی تاکید کرد: فوتبال ما مملو از استعدادهای فراوان است، اما هیچ‌وقت کشف نشده‌اند و کم اتفاق افتاده که بازیکنی از لیگ ما به‌عنوان بازیکن جوان بالا بیاید. چراکه فوتبال ما نتیجه‌گرا شده و فوتبال پایه هم ضعیف شده است. جای دوری نیست، همسایه ما جام‌جهانی برگزار کرده و الهلال به فینال جام باشگاه‌های جهان رسیده است. ما نمی‌گوییم در حد آن‌ها باشیم، اما امکاناتی دارند که ما حالاحالاها به آن نمی‌رسیم. حتی از تیم‌های متوسط آسیا مانند عراق و اردن هم امکانات کمتری داریم.

وی در پایان درباره انتخاب سرمربی آینده تیم ملی گفت: با توجه به وضعیت موجود، من فکر می‌کنم یک مربی ایرانی می‌تواند کمک‌حال فوتبال ما باشد. البته باید مثل کی‌روش از او حمایت شود؛ یعنی امکاناتی که ۱۰ سال به کی‌روش دادیم به مربی ایرانی بدهیم. کی‌روش هم برای فوتبال ما زحمت کشید و تاثیرگذار بود. به‌نظرم در این مقطع، می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کنیم تا با توجه به شناختی که از فوتبال ما دارد، به تیم ملی کمک کند.

کد خبر 640823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.