چک‌های قدیمی تا اطلاع ثانوی در تمام شعب بانک‌ها پذیرفته می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که چک‌های قدیمی همانند گذشته در تمامی شعب بانک‌های سراسر کشور پذیرفته می‌شود و محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از بانک مرکزی، مهران محرمیان درباره برنامه این بانک در حوزه چک اظهار کرد: با توجه به ضریب نفوذ زیاد چک‌های جدید و اقبال عمومی مردم به این چک‌ها، بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) است و تا زمان تکمیل برنامه عملیاتی، چک‌های قدیمی در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور بدون هیچ‌گونه محدودیتی پذیرفته می‌شود.

بنا بر اعلام این مقام مسئول، نزدیک به دو سال از اجرای قانون جدید چک و توزیع چک‌های جدید صیادی (چک‌های بنفش‌رنگ) می‌گذرد و این چک‌ها برای مبادلات مستلزم ثبت صدور، تایید دریافت و یا انتقال در سامانه صیاد هستند و بدون ثبت سیستمی امکان نقد شدن را ندارند. روند ورود این چک‌ها به چرخه مبادلات صعودی بوده است، به‌نحوی که تا پایان دی سال جاری، بیش از ۸۰ درصد چک‌های وصول‌شده در سامانه چکاوک از چک‌های جدید بوده است.

محرمیان افزود: بدیهی است در صورت جمع‌آوری چک‌های قدیمی صیادی، خدمت نقدشدن آن‌ها از طریق تمام شعب بانک‌های صادرکننده پابرجا خواهد بود.

کد خبر 640822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.