مقابله با نفرت‌پراکنی در جامعه با باجه‌های قدیمی تلفن!

باجه‌های قدیمی تلفن عمومی در گراتس اتریش به مکان‌هایی برای غلبه بر نفرت‌پراکنی در جامعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود تلفن‌های همراه در جامعه، دوران باجه‌های تلفن عمومی تقریباً به پایان رسیده است. با این حال، این نوستالژی منسوخ‌شده به عنوان یک نماد فرهنگی، هدف جدیدی را در بعضی شهرها پیدا کرده است. به عنوان مثال، آلمان مقرر کرد که تا سال ۲۰۲۵ تمام باجه‌های تلفن در این کشور به‌تدریج حذف شود. پس از ۱۴۲ سال، شرکت دویچه تلکام آلمان تصمیم گرفت که این تلفن‌ها را به شهروندان بفروشد و به این ترتیب آن‌ها می‌توانند به قفسه‌های کتاب جدید و بسیاری از وسایل دیگر تبدیل شوند.

مقابله با نفرت‌پراکنی در جامعه با باجه‌های قدیمی تلفن!

حال این باجه‌ها در شهر گراتس اتریش، به یک مکان فرهنگی علیه نفرت تبدیل شده‌اند. هنگامی که افراد وارد این باجه‌های ۲۴ ساعته می‌شوند، با یک دفترچه تلفن قدیمی مواجه می‌شوند که فهرستی از انواع نفرت مانند نفرت از خویشاوندان، ویدئوهای یوتیوب و حتی نفرت از کلم بروکسل را به همراه شماره‌های نمادین شامل می‌شود. وقتی مردم هریک از شماره‌ها را می‌گیرند، با نقل قول‌های آماده مواجه می‌شوند که جنبه آموزنده و آرامش‌بخش دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بر حس تنفر غلبه کنند.

به گفته مسئولان، این باجه‌ها پاسخی به افزایش نفرت در جامعه، به‌دنبال همه‌گیری کرونا است. تلفن‌ها در این دوران منبعی برای ارتباط واقعی بین افرادی بودند که در زمان اپیدمی قادر به دیدن یکدیگر نبودند. خط تلفنی علیه نفرت، قرار است به مردم فرصت مکث و تفکر در مورد ابراز نفرت و سخنان خشونت‌آمیز بدهد تا مانع از بروز رفتارهای نادرست در بین شهروندان شود.

مقابله با نفرت‌پراکنی در جامعه با باجه‌های قدیمی تلفن!

کد خبر 640685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.