زندانیان پس از آزادی در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند

دادستان کل کشور با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ویژه عف زندانیان اغتشاشات اخیر گفت: درخواست می‌کنم زندانیان پس از آزادی و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ویژه عفو زندانیان اغتشاشات اخیر اظهار کرد: درخواست می‌کنم زندانیان پس از آزادی و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند.

وی با اشاره به عفو اعطایی رهبر معظم انقلاب، افزود: به نوبه خود از رهبر حکیم انقلاب تشکر می‌کنم که در آستانه پیروزی بزرگ انقلاب با این عفو، عیدی ارزشمندی را به ملت ایران به ویژه افرادی که در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئیس قوه قضائیه و مطالبات جامع، این لطف و محبت را ارائه فرمودند.

دادستان کل کشور با اشاره به نوع عفو اعطا شده، ادامه داد: فرایند دادرسی که طی شود و جرم و هر فردی به اثبات برسد، به موجب قانون محکوم می‌شود و باید مجازات شود، در قانون اساسی حق عفو به رهبری انقلاب داده شده است که به درخواست رئیس قوه قضائیه با فرایندی که طی می‌شود، اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محکوم را عفو کنند.

وی با اشاره به نوع عفو در کشور گفت: در کشور ارائه عفو به دو روش صورت می‌گیرد یکی عفو مصداقی که در طول سال و ایام رضایت‌های مختلف با ارائه لیست و مشخصات فرد توسط ریاست قوه قضائیه پیشنهاد می‌شود و دیگری نیز عفو معیاری است که طی فرایندی توسط قوه قضائیه درخواست می‌شود و معیارهایی را انتخاب می‌کنند که دامنه آن گسترده و فراگیر است و به مراتب بیشتر از حبس مصداقی و تعیینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: تفاوت این عفو با عفوهای گذشته در این بود که علاوه بر محکومان عمدی، زندانیان حوادث اخیر را نیز مشمول و حتی متهمان در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.

وی با قدردانی از حضور خیران در این آئین گفت: از تمام افرادی که در طول سال در راستای کمک و مساعدت به محکومان در زندان‌ها تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: به جوانان بازداشت شده حوادث اخیر توصیه می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرند، چرا که برای انسان تلخ است که جوانان به جای اینکه در دانشگاه یا کار باشند و چون سرمایه‌های کشور هستند، مورد غفلت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: یک نکته مهم در عفو رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) این است که افرادی که کشته‌سازی کردند و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دوست داریم فردی به زندان نیفتد اما اگر این اتفاق برای او رخ داد، زندان محلی برای آموزش او باشد.

دادستان کل کشور با حضور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان از خوابگاه‌ها، کارگاه‌های بنیاد تعاون و اشتغال زندانیان در این زندان بازدید کرد. در این بازدید مددجویان به تشریح روند نگهداری و محاکمه قضائی خود پرداختند و به صراحت از نوع برخورد، رسیدگی‌های قضائی، اسکان، پذیرایی، ملاقات و در کل نوع رفتار کارکنان در زندان‌ها ابزار رضایت و قدردانی کردند.

منبع: میزان

کد خبر 640678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.