مکان دفن زباله چلگرد زیبنده این شهر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر چلگرد گفت: مکان دفن زباله چلگرد در مجاورت یک مجموعه ورزشی اداری قرار دارد که زیبنده این شهر نیست.

رحم‌خدا غیبی‌حاجی‌ور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار می‌کند: شهرداری در گذشته با هیچ شرکتی برای جمع‌آوری زباله قرارداد نداشته است و نیروهای جمع‌آوری زباله به صورت روزمزد فعالیت داشتند و بیمه و حقوق ماهیانه نداشتند.

وی تاکید کرد: سال گذشته شهرداری با یک شرکت بخش خصوصی قراردادی منعقد کرد و مصوبه لازم دریافت شد تا این شرکت، خدمات شهری را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر چلگرد گفت: مکان دفن زباله چلگرد در مجاورت یک مجموعه ورزشی اداری قرار دارد که زیبنده شهر نیست از این رو جلساتی با کمیته مکان‌یاب متشکل از مسئولان آب منطقه‌ای و محیط زیست برگزار شد و در نهایت تمام زباله‌ها بارگیری و به مکان بهداشتی جدید و مورد نظر برای دفن زباله انتقال داده شد و در این فرایند زباله‌هایی که زمستان سال گذشته در این محل دفن شده بود، جمع‌آوری و منتقل شد.

وی تصریح کرد:. مکان دفن زباله در مجاورت سایت اداری ورزشی در ضلع شرقی و مسیر جاده دیمه قرار داشت و مکان فعلی حدود ۷۰۰ متر بالاتر از مکان قبلی است.

غیبی‌حاجی‌ور اظهار کرد: مکان جدید دفن زباله در سال‌های گذشته در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه در زمستان جاده دسترسی مسدود می‌شد در کنار سالن ورزشی تخلیه شد؛ تا حدودی زیرسازی جاده منتهی به محل دفن زباله انجام شده که دفن زباله در زمستان سال جاری، بستگی به ارتفاع برف دارد، اینکه جاده را مسدود کند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت جاده، نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبار در حال حاضر موجود نیست، در این راستا مکاتباتی با نماینده شهرستان کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبار جاده انجام شد، زیرا آلودگی چشمه‌ها به دلیل دفن زباله در مکان نامناسب مطرح است.

غیبی‌حاجی‌ور با تاکید بر اینکه از این پس تمام زباله‌ها از سطح شهر به صورت مرتب جمع‌آوری می‌شود، گفت: با آغاز فصل سرما جداول سطح شهر نیز پاکسازی و لایروبی شده است.

وی با اشاره به ایجاد پارک در شهر چلگرد، اظهار کرد: یک قطعه زمین با مساحت حدود چهار هزار متر مربع در شهر در دوره‌های گذشته شهرداری به بخش خصوصی به صورت استیجاری واگذار شده بود تا به پارک تبدیل شود؛ در حال حاضر مدت آن قرارداد به اتمام رسیده است اما نه تنها این امر محقق نشده است، بلکه برخلاف قرارداد به کمپینگ گردشگری تبدیل شده است.

کد خبر 640658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.