مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها» نوشت: عوامل اصلی تلاش ناکام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در اصفهان در حالی شناسایی و بازداشت شدند که به تصریح سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، پاسخ حمله رژیم غاصب صهیونیستی به این تأسیسات توسط رزمندگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین داده شده است.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی ضمن اعلام خبر بازداشت عوامل اصلی این خرابکاری با اعلام اینکه دخالت مزدوران رژیم موقت صهیونیستی در آن اقدام اثبات شده است، تأکید کردند: «اگر چه عملیات ناکام رژیم غاصب در پی استیصال از ضربات کوبنده‌ای است که در درون سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است، با این حال جان برکفان گمنام در دو نهاد اطلاعاتی کشور اعلام می‌نمایند به‌رغم ناکامی آن رژیم در اقدام سخیف پیش‌گفته، با این حال نفس تعدی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجازات مضاعف داشته و با واکنش عبرت‌آموز حافظان امنیت ایران مقتدر مواجه خواهد شد.

این بیانیه در عین حال اعلام کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن جریان تحقیقات از متهمان بازداشت شده اطلاعات تکمیلی در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

تله برای سه ریزپرنده

ساعت ۲۳:۳۰ شامگاه هشتم بهمن بود که سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند.

حمله‌ای که با واکنش به موقع و قدرتمند پدافندی ناکام بود و ماحصل آن برای نیروی مهاجم چیزی جز خسارتی جزئی به سقف یکی از سوله‌ها نبود.

یکی از ریزپرنده‌ها سرنگون شد و دو ریزپرنده دیگر نیز به تله پدافندی گرفتار و مجبور شدند خودشان را منفجر کنند.

با این حال مشخص بود که جمهوری اسلامی ایران از چنین دست‌اندازی و تهاجم هر چند ناکام و ناشیانه‌ای به‌سادگی و بی‌پاسخ عبور نخواهد کرد.

واکنش حتمی که باعث شد وزارت دفاع آمریکا خیلی زود در تلاش برای تبری جستن از آن اقدام کند.

مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انقلاب علیه اغتشاش» نوشت: ملت انقلابی ایران اسلامی روز گذشته در کنار رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری و فعالان سیاسی و مذهبی، جشن ۴۴ سالگی انقلاب خود را با حضوری میلیونی در سراسر کشور برپا کردند و بار دیگر به‌رغم همه توطئه‌ها، اتحاد، انسجام و یکپارچگی را به نمایش گذاشتند.

جشن ۲۲ بهمن در همه سال‌های برگزاری همواره از اهمیت ویژه‌ای بهره‌مند بوده است، امسال، اما این حضور از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بود.

چه آنکه طی چندماه گذشته تمام جبهه کفر و الحاد و همه جریان‌ها و گروهک‌های تروریستی با طراحی گسترده آمریکا و غرب و حمایت مالی و پشتیبانی ارتجاع منطقه، و هجمه رسانه‌ای، جنگ ترکیبی گسترده‌ای علیه نظام اسلامی تدارک دیده بودند و کشور را برای چند ماه درگیر اغتشاش و پیچیده‌ترین جنگ تبلیغاتی خود کرده بودند که ایجاد «تردید» در اذهان ملت به ادامه انقلاب اسلامی و سپس «فروپاشی» مهم‌ترین هدف و طراحی آن‌ها بود.

دیروز در ۲۲ بهمن ملت ایران بار دیگر به همه دشمنان عنود اثبات کردند که آن‌ها باز هم در محاسبات خود دچار یک خطای تکراری شدند. آن‌ها هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند.

حضور میلیونی مردم بصیر ایران اسلامی در هزاران روستا و صدها شهر کشور در راهپیمایی بزرگ‌ترین انقلاب قرن، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که نوزدهم بهمن در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کردند: «توصیه من به آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ و حرکت باشکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی‌توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبین کنند یا گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند.»

دیروز روز وحدت ملی و سیلی به دشمن بود.

مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «وعده وزیر راه برای آغاز عملیات قطار سریع‌السیر مشهد-تهران» نوشت: مگا پروژه ۲۰ میلیارد دلاری قطار سریع‌السیر مشهد- تهران بناست بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی طی چند ماه آینده وارد فاز اجرایی شود.

مگا پروژه قطار سریع‌السیر مشهد-تهران از ابتدای دهه ۹۰ مطرح شد و در دولت تدبیر و امید جای خود را به پروژه برقی سازی خط آهن مشهد-تهران داد اما سرمایه‌گذاری چینی‌ها به دلیل تحریم‌ها به نتیجه نرسید.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم پروژه قطار سریع‌السیر مشهد-تهران مجدد کلید خورد و وزیر سابق راه و شهرسازی از تأکید مقامات ارشد نظام بر اجرای این پروژه خبر داد.

معاون اجرایی سابق رئیس‌جمهور نیز از تهاتر نفت به‌عنوان منبع تأمین سرمایه‌گذاری این پروژه خبر داده بود؛ پروژه‌ای که به اعتقاد معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار می‌خواهد و بنا است با سرمایه‌گذاری چینی‌ها عملیاتی شود.

با تغییر وزیر راه تقریباً چند ماهی خبر جدیدی از این پروژه منتشر نشد تا اینکه با سفر بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی به مشهد این پروژه دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

در جلسه‌ای که تولیت آستان قدس رضوی با وزیر راه و شهرسازی داشت خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد.

درخواست تولیت برای تسریع در پروژه بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی از وزارت راه و شهرسازی خواستار پیگیری و تسریع اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد شد و گفت: این طرح پروژه‌ای است که منفعت آن برای مردم کاملاً محسوس و مورداستفاده جمعیت قابل‌توجهی از مردم است و همچنین موجب تسهیل امر زیارت خواهد شد که زیارت در انسان‌سازی، تربیت نفوس و امنیت ملی کشور نقش بسیار تأثیرگذاری دارد و خدمتی ماندگار از دولت سیزدهم برای تسهیل زیارت است.

مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها

کد خبر 640657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.