ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان

در نخستین بازی از هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر، تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان تهران از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه پاس‌قوامین برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز _یک‌شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه_ آغاز می‌شود و در تک‌بازی حساس، استقلال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه پاس‌قوامین، میهمان تیم سرسخت و جنگنده پیکان تهران خواهد بود.

از همین‌رو در ادامه ترکیب احتمالی آبی‌پوشان پایتخت برای جدال مقابل پیکان را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

بازگشت آقای شماره‌یک به چارچوب آبی‌ها

از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر و سپس تقابل در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی که استقلال در دو بازی متوالی به‌مصاف تراکتور تبریز رفت، تا هفته گذشته سیدحسین حسینی آبی‌های پایتخت را در بازی‌های نیم‌فصل دوم همراهی نمی‌کرد؛ سیدحسین حسینی در بازی جام‌حذفی دچار مصدومیت شد و در هفته‌های شانزدهم تا نوزدهم، قادر به همراهی تیمش نبود؛ با قرار گرفتن علیرضا رضایی ناآماده درون قفس‌توری استقلال هم نگرانی‌ها از بابت حفاظت از دروازه بیشتر و جای‌خالی کاپیتان به‌شدت احساس می‌شد. حتی در بازی قبلی علیرضا رضایی هم دچار مصدومیت شد و سینا سعیدی‌فر در نیمه‌دوم مقابل نفت مسجدسلیمان درون دروازه استقلال ایستاد. در نهایت پس از رهایی سیدحسین حسینی از کمند مصدومیت، امروز شاهد حضور وی درون دروازه آبی‌پوشان خواهیم بود.

خط‌دفاعی دست‌نخورده باقی می‌ماند

در هفته‌های اخیر مصدومیت مدافعان استقلال با حضور مدافعان جایگزین همچون سیاوش یزدانی پر می‌شد؛ اما با جدایی این بازیکن، حالا دست ساپینتو نسبت به قبل خالی‌تر است و محمدحسین مرادمند هم هنوز به شرایط تمرین نرسیده؛ اما بازگشت عارف غلامی از بند مصدومیت که در دو هفته قبلی هم برای استقلال بازی کرد شرایط را برای ریکاردو ساپینتو به‌مراتب نسبت به گذشته بهتر کرده است و عارف غلامی را دیگر به‌طور دائم در زمین و در کنار رافائل سیلوا مرد شش‌دانگ آبی‌ها می‌بینیم. در سمت‌چپ نیز جعفر سلمانی همچنان شرایط بهتری نسبت به ابوالفضل جلالی برای بازی‌کردن دارد و از همه مهم‌تر در سمت‌راست کوین یامگا به‌عنوان عنصر تاثیرگذار و کلیدی، بار بسیاری را در خط دفاعی و هجومی بر دوش خواهد کشید تا این تیم پس از دو هفته بار دیگر بتواند کلین‌شیت کند و البته به روند گلزنی‌های خوب خود ادامه دهد.

ضلع سه‌گانه چشمی، مهری و رضاوند

خط‌میانی استقلالی‌ها به‌رهبری روزبه چشمی در بازی‌های اخیر عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه کرده است و آرش رضاوند نیز توانست در برابر نفت مسجدسلیمان یکی از گل‌های تیمش را به‌ثمر برساند و پس از هزاران روز موفق شد در لیگ‌برتر برای استقلال گل‌زنی کند. روزبه چشمی هم در بازی گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان کاپیتان تیمش بود و سعید مهری نیز هر زمان برای آبی‌ها به میدان رفته بازی‌های خیلی‌خوبی از خود به‌نمایش گذاشته است. البته باوجود آماده‌بودن این سه‌بازیکن، هنوز می‌توان حس کرد استقلال به مهدی مهدی‌پور هافبک مصدوم خود نیازمند است و اگر مهندس آبی‌ها در زمین بود شرایط در کمربند میانی زمین خیلی بهتر به‌سود این تیم رقم می‌خورد. ضمن اینکه با جدایی عزیزبک آمانوف حالا یک‌نفر از خط‌هافبک کمتر شده و امید حامدی‌فر به‌همراه محمدحسین زواری شانس بالایی دارند تا به‌عنوان بازیکنان جانشین برای استقلال بازی کنند.

سه تفنگ‌دار و چالش بعدی

مهدی قایدی در روزهای‌اخیر بهترین فرم خود را سپری می‌کند و هر بازی برای استقلالی‌ها گل می‌زند؛ از طرفی محمد محبی هم تاثیرگذاری فراوانی در نتایج موفق آبی‌های پایتخت داشته و در راس نیز، امیرارسلان مطهری امید اصلی گلزنی به‌شمار می‌رود؛ ریکاردو ساپینتو با قرار دادن این سه بازیکن در کنار همدیگر و استفاده از سایر بازیکنان نظیر کوین یامگا و آرش رضاوند، خط‌حمله تیمش را زهردارتر از همیشه کرده و به همین سه بازیکن برای گلزنی بسنده نمی‌کند. ضمن اینکه پیمان بابایی و سجاد شهباززاده به‌همراه آرمان رمضانی هنوز به‌عنوان مهاجم در جمع آبی‌ها هستند و چنانچه با مطهری در راس نتیجه نگیرند، گزینه‌های دیگری برای تمام‌کنندگی وجود دارد. پیکان قطعاً امروز کار سختی مقابل مهاجم و وینگرهای استقلال خواهد داشت تا به‌علاوه اینکه در هدف اول خود گل نخورد، در برنامه بعدی‌اش، تعداد گل‌های کمی دریافت کند و حداقل با شکست سنگین بازی را به اتمام نرساند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر پیکان:

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری.

کد خبر 640608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.