وزیر جهاد کشاورزی: تا پایان ۱۴۰۲ تداخلات اراضی در کشور رفع می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی وعده داد تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات تمام اراضی کشاورزان انجام شود.

به گزارش ایمنا، سید جواد ساداتی نژاد در جمع مردم و کشاورزان شهرستان میناب اظهار کرد: شهرستان میناب قطب کشاورزی در جنوب کشور و یکی از قطب‌های امنیت غذایی کشور ما است که بخشی از محصولات کشاورزی و نیاز سفره ایرانیان را مردمان سرافراز شهرستان میناب تولید می‌کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما در دولت سیزدهم رسیدن به قدرت و اقتدار غذایی است، امروز در دنیا فقط غذا در حد امنیت غذایی نیست، بلکه غذا در دنیا در حد حاکمیت بوده و به یک قدرت تبدیل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشورها تلاش می‌کنند علاوه بر نیاز خودشان برای دیگران تولید کنند تا آنها را به خود وابسته کنند، برخی از کشورهای صاحب قدرت و مدعی غذا را به سمت سلطه کردن پیش برده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از سیاستمداران آمریکایی بیان کرده است که ما دولت‌ها را با ارز و ملت‌ها را با غذا کنترل می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کار کشاورزان ایرانی امروز تولید یک غذای ساده نیست، کشاورزان ما امروز تولید کننده قدرت برای جمهوری اسلامی هستند و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را دارای قدرت می‌کنند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: با این چشم‌انداز غذایی در جنوب غرب آسیا، دولت سیزدهم کار خود را در محورهای مختلف شروع کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که کشاورزان ما در این شهرستان با آن دچار هستند نداشتن سند در اراضی کشاورزی است، گفت: این موضوع تداخلاتی را در اراضی کشاورزی با منابع ملی ایجاد کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سال ۱۳۹۴ قانونی در کشور و مجلس شورای اسلامی به نام قانون حد نگار تصویب شد که تا سال ۱۳۹۹ تمام زمین‌های کشاورزی کشاورزان ما باید داری سند تک برگ می‌شدند که تا قبل دولت سیزدهم فقط ۴ درصد از این اراضی دارای سند تک برگ شدند، اما تا این لحظه که در حضور شما صحبت می‌کنم با برنامه ریزی انجام شده ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند هستند.

وی تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات تمام اراضی کشاورزان ما انجام و تا پایان دولت تمام اراضی کشاورزی دارای سند می‌شود تا اگر کشاورزی بخواهد از بانک‌ها تسهیلات درخواست کند سند زمین را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار دهد.

ساداتی نژاد ادامه داد: این کار هدیه بزرگ این دولت به کشاورزان است که یک بار برای همیشه ما بتوانیم اختلافات اراضی کشاورزان را حل کنیم.

او با بیان اینکه ما باید از کشاورزان خود حمایت کنیم، گفت: عمده ترین مسئله کشاورزان ما بحث حمایت‌های مالی برای تامین و یا خرید کود و سم و بذر است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موضوع کشاورزی قراردادی و روی آوردن به آن با حمایت مالی اظهار کرد: در ابتدای دولت ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایران تحت قرارداد قرار گرفت و در این فصل زراعی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت کشاورزی قراردادی قرار گرفت که تا پایان دولت قصد داریم آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه با قراردادی که با کشور چین منعقد شده است، چهار محصول ایرانی پای خود را به بازارهای خارجی بازکرده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا بازارهای هدف را برای تولید محصولات ایرانی باز کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 640601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.