اتریش ۴ (۳) _ هلند ۴ (۲) / قهرمان هاکی جهان مشخص شد

تیم‌ ملی اتریش پس از تساوی چهار بر چهار مقابل هلند در فینال رقابت‌های جام‌جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳ آفریقای‌جنوبی، در ضربات‌پنالتی به پیروزی سه بر دو رسید و توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳ که به‌میزبانی شهر پرتوریای آفریقای‌جنوبی برگزار می‌شود امشب به خط پایان رسید و از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های ملی اتریش و هلند در فینال این رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی برابر هم قرار گرفتند.

بازی اول نیمه‌نهایی از ساعت ۱۱ بین دو تیم‌ملی ایران و اتریش به‌انجام رسید که در پایان اتریشی‌های قدرتمند با نتیجه ۸ بر ۳ یوزه‌ای ایرانی را شکست دادند؛ سه‌گل ایران توسط بهداد بیرانوند، حمید نورانیان و رضا نوروززاده به‌ثمر رسید و گل‌های اتریش را هم اولیور بیندر (یک‌بار)، سباستین ایتنبرگر و فابیان آنترکیرچر (هرکدام دو بار) و مایکل کورپر (سه گل) وارد دروازه ایران کردند تا این تیم راهی فینال شود.

در دومین بازی نیمه‌نهایی که از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شد، هریس پات (یک‌بار) و کائه‌پلر آکی (دو بار) برای آمریکا گلزنی کردند و گل‌های هلند نیز توسط میدندورپ لوکاس، تروست جوئپ، شوت ویگرت (هرکدام یک‌بار) و سوئیرینگ مکس و بورخارت بوریس (هرکدام دو بار) وارد دروازه یانکی‌ها شد.

بازیکنان تیم‌ملی هاکی اتریش:

متئوس سیمزیک، اولیور بیندر، مایکل کورپر، پاتریک اشمیت، فابیان آنترکیرچر، لئون تورن‌بلوم، سباستین ایتنبرگر، دنیل فروحلیچ، بنیامین استانزل، موریتز فرِی، فولوپ لوسونچی و توبیاس میملر.

سرمربی: هارالد هورسچینرگ

بازیکنان تیم‌ملی هاکی هلند:

هیدل برینک، نیک مرکوس، جوئب تروست، نیکل لیخس، بوریس بورخاردت، ویگرت شوت، لوکاس میدندروپ، مکس سوئیرینگ، یوخم بی کر، تئون روهوف، فن‌والستین جوئی و ساندر گروئن‌هایجد.

سرمربی: لیکی هالسن

شرح بازی:

در نهایت پس از یک‌بازی ۴۰ دقیقه‌ای جذاب و مهیج میان دو تیم اروپایی با قضاوت سین ادواردز، چهلمین و آخرین دیدار این رقابت‌ها با پیروزی ۳ بر ۲ تیم‌ملی اتریش مقابل هلند در ضربات‌پنالتی و قهرمانی در جام‌جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳ آفریقای‌جنوبی همراه شد. این دیدار در وقت‌های قانونی ۴ بر ۴ مساوی شده بود.

گفتنی است کوارتر اول این دیدار با گلزنی مایکل کورپر برای اتریش دنبال شد و در ادامه یک‌دقیقه بعد مکس سوئیرینگ بازی را یک بر یک کرد؛ در کواتر دوم همین اتفاق تکرار شد و پس از گلزنی دوباره مایکل کورپر برای اتریش، باز هم مکس سوئیرینگ بازی را به تساوی کشاند تا کوارتر دوم هم با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کند. این بازی جذاب در کواتر سوم با گلزنی نیکی لخیس برای هلند آغاز شد و سپس دنیل فروحلیچ بازی را ۳ بر ۳ کرد. این پایان کار نبود و جوئپ تروست برای هلند گل زد تا کوارتر سوم را لاله‌های‌نارنجی پیروز شوند؛ در نهایت کواتر پایانی با سومین گل مایکل کورپر برای اتریش همراه شد تا بازی پس از ۴۰ دقیقه با تساوی ۴ بر ۴ به پایان برسد.

در ضربات‌پنالتی ابتدا اتریشی‌ها به‌وسیله سباستین ایتنبرگر پنالتی را از دست دادند و ضربه اول هلندی‌ها را بوریس بورخارت به گل تبدیل کرد تا تیمش پیش بیفتد؛ اما پس از پنالتی دوم اتریش که توسط فابیان آنترکیرچر وارد دروازه شد، پنالتی دوم هلند را یوخیم بی کر خراب کرد. سپس پنالتی سوم اتریش با شوت مایکل کورپر ستاره درخشان این تیم گل شد و در ادامه مکس سوئیرینگ بهترین بازیکن هلند به این گل پاسخ داد؛ اما پس از گلزنی فابیان آنترکیرچر در پنالتی چهارم برای اتریش، ضربه بوریس بورخارت برای هلند این بار از دست رفت تا اتریش در ضربات‌پنالتی قهرمان جهان شود.

کد خبر 640578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.