نجات کوهنورد حادثه‌دیده پس از ۲۵ ساعت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پایان عملیات امدادونجات کوهنورد حادثه دیده پس از ۲۵ ساعت عملیات خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر، رضا فلاح با اشاره به سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن، اظهار کرد: در ساعت ۱۵ روز جمعه مورخ ۲۱ بهمن ماه دو تیم امدادونجات هلال احمر به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به برپایی ۱۰ کارگاه نجات در ارتفاعات، افزود: خوشبختانه نیروهای هلال احمر پس از ۲۵ عملیات نجات و تلاش شبانه روزی موفق شدند کوهنورد حادثه دیده را نجات دهند و این عملیات با انتقال این کوهنورد به مرکز درمانی به پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ۵ سورتی پرواز برای این عملیات امدادونجات تصریح کرد: امداد هوایی در این عملیات ۴ ساعت پرواز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۴ نفر در قالب ۴ تیم حضور یافتند.

به گزارش ایمنا، روز گذشته _جمعه بیست‌ویکم بهمن‌ماه_ یک تیم کوهنورد به تعداد ۱۵ نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن در کرمان صعود کرده بودند که یک نفر از آن‌ها در ارتفاعات سقوط کرد. این کوهنورد در قسمت‌های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده و نیروهای هلال احمر روز گذشته پس از دسترسی به مصدوم، او را با اقدامات امدادوکمک های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند اما به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره‌های کوه، امکان انتقال و جابجایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود تا اینکه با ادامه عملیات در روز جاری و پرواز بالگرد جمعیت، این مصدوم نجات یافته و به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 640572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.