سرطان با استفاده از کاکائو قابل درمان است؟

یک دکترای شیمی آلی گفت: پژوهشگران حوزه صنایع غذایی با بررسی میوه کاکائو و بهره‌گیری از ساختار آن، موفق شده‌اند که داروهای ضدسرطان تولید کنند که این مسئله جزو مباحث جدید دانش صنایع غذایی به‌شمار می‌رود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت دانش شیمی صنایع غذایی، اظهار کرد: کارشناسان حوزه صنایع غذایی همواره کارخانه‌های تولید مواد غذایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و همیشه بر کیفیت مواد غذایی نظارت دارند.

وی افزود: به طور کلی شاخه شیمی صنایع غذایی جزو علوم بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا این دانش با سلامت بشر در ارتباط است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: یکی از نکات دارای اهمیت که در حوزه شیمی صنایع غذایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، مباحث عجیبی است که در این دانش مطرح می‌شود.

وی در رابطه با مباحث مهم علم شیمی صنایع غذایی گفت: در این دانش هورمون‌ها، ویژگی‌ها و کاربردهای ماده‌های مؤثر مواد غذایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و فعالان این حوزه تلاش دارند از این مواد به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از موادی که در حوزه شیمی صنایع غذایی مورد توجه قرار گرفته است، میوه کاکائو است؛ درواقع کاکائو پیش از اینکه تبدیل به شکلات شود، می‌تواند به عنوان دارو مورد استفاده قرار گیرد.

یوسفی در همین رابطه ادامه داد: پژوهشگران حوزه صنایع غذایی با بررسی میوه کاکائو و بهره‌گیری از ساختار آن، موفق شده‌اند که داروهای ضدسرطان تولید کنند که این مسئله جزو مباحث جدید دانش صنایع غذایی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: درواقع کارشناسان حوزه صنایع غذایی به دنبال این هستند که در مواد طبیعی و گیاهی چه منابع مغذی وجود دارد؟ و پس از شناسایی این منابع ساختار آن را استخراج و گونه‌ای شیمیایی از مواد طبیعی را تولید می‌کنند.

این دکترای شیمی آلی تاکید کرد: در حال حاضر تولید شیمیایی منابع طبیعی جزو مباحث جدیدی است که علم شیمی صنایع غذایی بسیار مورد توجه قرار داده است.

کد خبر 640544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.