ورود ۲ سامانه بارشی به اصفهان در هفته جاری

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی و زرد در استان، گفت: از امروز با ورود فعالیت سامانه بارشی و تشدید آن تا اواخر هفته‌جاری، مه‌آلودگی و کاهش دید، احتمال کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر تدام دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز بر روی استان و نفوذ سامانه بارش‌زا، از اواخر وقت امروز به استان است. بر این اساس از وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز بر روی استان و نفوذ سامانه بارش‌زا، افزود: از اواخر وقت امروز در نیمه غربی و به تدریج در بیشتر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و بارش برف و باران در نیمه غربی و جنوب پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا اوایل روز پنجشنبه به صورت متناوب بر استان ادامه دارد، شدت فعالیت آن در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه است که منجر به آب گرفتگی معابر، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد خواهد شد.

صدور هشدار سطح نارنجی و رخ‌داد کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر

وی درباره هشدار سطح نارنجی از امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواخر امروز آغاز و تا پایان روز چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه در مناطق غرب، جنوب و مرکزی و شمال استان اصفهان با بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه‌آلودگی، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر تداوم دارد.

آقایی اظهار کرد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن از اثرات مخاطرات تشدید فعالیت سامانه بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، در نظر گرفتن تدابیر در سفر در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار به ویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد و مسیرهای داخل استانی توصیه می‌شود.

احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد طی بیستم بهمن‌ماه با فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر امروز آغاز و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر در مناطق غرب، جنوب و به‌تدریج مرکز و بیشتر نقاط استان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی بر استان است.

آقایی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته جاری، دمای هوا به ویژه کمینه افزایش محسوس بین هفت تا ۱۰ درجه خواهد داشت، تصریح کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه افزایش دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بویین میاندشت با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 640527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.