توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی شهرهای ایران را فراهم می‌کند

دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان گفت:حوزه گردشگری تأثیر بسزایی در پویایی اقتصاد شهرهای ایران دارد، اگرچه اقتصاد شهرهای ایران در گذشته و حال حاضر عمدتاً از بافت‌های کالبدی تأمین می‌شود اما با تغییر رویکرد مدیران شهری می‌توان شاهد کسب درآمدهای پایدار از صنعت گردشگری باشیم.

سحر امینی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار کرد: این نمایشگاه از هجدهم تا بیست و یکم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور پرشور استان اصفهان در کنار دیگر استان‌های کشور و نمایندگانی از سایر کشورها برگزار شد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از گام‌های مهم در راستای رونق اقتصادی به شمار می‌آید، افزود: حوزه گردشگری تأثیر بسزایی در پویایی اقتصاد شهرهای ایران دارد، اگرچه اقتصاد شهرهای ایران در گذشته و حال حاضر عمدتاً از بافت‌های کالبدی تأمین می‌شود اما امیدواریم با تغییر رویکرد مدیران شهری و مقاصد گردشگری شاهد کسب درآمدهای پایدار از صنعت گردشگری باشیم.

دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنعت در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: مدیران شهری با ارتقا زیرساخت‌های صنعت گردشگری و همچنین معرفی تنوع فرهنگی شهرهای ایران به گردشگران می‌توانند بازاری برای جذب گردشگران ایجاد کنند که ثمره آن تقویت پایدار اقتصادی محلی است.

وی ادامه داد: در ایام گذشته رویکرد نمایشگاه بین‌المللی گردشگری محصول محور بود و عمدتاً محصولاتی چون صنایع دستی، غذاهای سنتی و … از سوی شرکت‌کنندگان به مخاطبان معرفی می‌شد امام با تغییر رویکرد در برگزاری این نمایشگاه معرفی محصولات ماهیت دیجیتالی به خود گرفت چراکه محتوای دیجیتال تولید شده می‌تواند بسته‌های جذابی برای سرمایه‌گذاران و گردشگران باشد.

امینی اضافه کرد: در این راستا شهرداری‌های استان اصفهان در مسیر تولید محتوای دیجیتال شهرهای خود حرکت کردند و این محتواهای تولید شده به دبیرخانه مجمع جمع‌آوری کننده این محفل ارسال شد.

وی گفت: صنعت گردشگری به عنوان موتور توسعه شناخته می‌شود از این رو محتواهای تولید شده توسط شهرداری‌های استان اصفهان به صورتی بود که به صورت فایل‌های قابل اطلاع رسانی در اختیار رسانه‌ها، تور لیدرها قرار گیرد تا در نهایت بتواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی که به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده موفق عمل کنند.

دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه غرفه‌های شهرداری‌های استان اصفهان با ماهیت داستان‌های ناگفته اصفهان در این نمایشگاه فعالیت کردند، گفت: ۲۵۰ داستان ناگفته در سایت اصفهان بارگذاری شده است و در کنار این مهم شهراری‌ها به تولید بسته‌های سرمایه گذاری نیز پرداختند تا بتوانند ظرفیت‌های شهرهای این استان را به سرمایه گذاران معرفی کنند.

کد خبر 640498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.