اصلاح ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز تا پایان سال

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: حدود ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور که بیشتر تصادفات در آنجا اتفاق می‌افتد و منجربه فوت و مجروحیت شدید می‌شود، به همکاری پلیس شناسایی شده است که رفع این نقاط و اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه یکم اسفندماه_ در حاشیه گردهمایی استانداران با موضوع بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و ستاد تسهیلات نوروزی، اظهار کرد: در جلسه امروز به همراه وزیر کشور و استانداران و مسئولان استانی سفرهای نوروزی و بحث نهضت ملی مسکن پیگیری شد.

وی با اشاره بررسی سفرهای نوروزی در این جلسه افزود: درباره سفرهای نوروزی تاکید بر ایمنی بخشی راه‌های کشور بود که رفع نقاط حادثه‌خیز، یکی از این موارد است.

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: حدود ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور که بیشتر تصادفات در آنجا اتفاق می‌افتد و منجربه فوت و مجروحیت شدید می‌شود، به همکاری پلیس شناسایی شده است که رفع این نقاط و اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز تا پایان سال رفع می‌شود، افزود: برخی از این نقاط با آشکارسازی و بخشی با اصلاح هندسی و ترافیکی اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مرمت‌سازی جاده‌ها با ایام سفرها تداخل پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: درحال‌حاضر مشغول کار هستیم تا بتوانیم این ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز را در روزهای ابتدایی سال بعد هم در دستور کار قرار دهیم و باید به سرعت این مسیر را سپری کنیم.

وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه حدود هشت هزار کیلومتر راه پرخطر را شناسایی کرده‌ایم، گفت: از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی در جاده‌های کشور حدود هشت هزار کیلومتر راه‌هایی است که بیشترین سوانح جاده‌ای خطرناک در آنجا اتفاق می‌افتد.

به گفته بذرپاش، کاهش تصادفات جاده‌ای و اصلاح معابر در دستور کار مجموعه نظارتی پلیس به‌طور خاص و مجموعه نظارتی سازمان راهداری قرار دارد.

وی درباره سفرهای نوروزی هم‌وطنان نیز گفت: برآورد اولیه این است که از ۲۴ اسفند حجم بالای این سفرها آغاز و تا چهارم فروردین ادامه داشته باشد و از این رو بیشترین تمهیدات نیز برای همین بازه زمانی در نظر گرفته می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه مجموعه این وزارت، پلیس و استانداران برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: همان‌طورکه خودروها و ناایمن بودن برخی از راه‌ها بخشی از عامل تصادفات جاده‌ای هستند، عامل انسانی را هم نباید نادیده گرفت زیرا بررسی کارشناسان نشان داده که عامل انسانی بیشترین درصد تصادفات منجربه فوت را دارد.

بذرپاش ادامه داد: در این راستا آگاهی‌بخشی به مردم از طریق ساخت برنامه‌های تلویزیونی و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و نیز سایر ابزارهایی که می‌توان برای آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کرد را از برنامه‌هایی برشمرد که برای کاستن از آمار تلفات جاده‌ای در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در حال تجهیز راهدارخانه‌ها در سراسر کشور هستیم تا مسافران در طول سفر بتوانند از این نقاط برای استراحت استفاده کنند.

بیشترین حجم تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بیشترین حجم تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری‌ها و استانداران درصدد هستیم تا ایستگاه‌های برای استراحت مسافران در این نقاط راه‌اندازی شود.

بذرپاش ادامه داد: در این راستا پویشی به نام «همراهان سفر ایمن» آغاز شده است ما در ۱۰۰ نقطه در سازمان راهداری، این ایستگاه‌ها را بر پا خواهیم کرد تا هم برای استراحت مسافران و هم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از استان‌ها درخواستیم کردیم که تعداد این اماکن افزایش پیدا کند تا در کنار اینکه نقاط حادثه‌خیز را رفع می‌کنیم و پلیس حضور حداکثری داشته باشد و شبکه امدادی و بهداشتی و درمانی ما مانند اورژانس، شبکه داوطلبان هلال احمر حضور دارند محیط جاده‌ها را محیط آرامش‌بخشی کنیم که سفر با حداقل حادثه همراه باشد و مردم بعد از ایام کرونا سفر نوروز پر خیر و برکت را با شادی، آرامش و سلامت سپری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 640453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.