دنیای بدون منچسترسیتی چگونه است؟

لحظه‌ای چشمان خود را ببندید و به این فکر کنید که منچسترسیتی وجود نداشت تا هالند را بخرد، قهرمان بلامنازع جام حذفی انگلیس شود و گران‌قیمت‌ترین انتقال‌ها را رقم بزند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، اگر در یک هفته اخیر از اخبار فوتبال اروپا مطلع شده باشید، احتمالاً می‌دانید که اتهامات فسادمالی به باشگاه منچسترسیتی وارد شده چرا که این باشگاه چندین قانون مالی در لیگ برتر را زیر پا گذاشته است. تا حالا فکر کرده‌اید اگر منچسترسیتی وجود نداشت، جهان فوتبال چگونه بود؟

نقض ۱۰۱ قانون مالی باعث ایجاد حواشی زیادی برای سیتیزن‌ها شده و آن‌ها را در آستانه محرومیت‌های سنگین قرار داده است. عنوان شده که این باشگاه ثروتمند از سال ۲۰۰۸ تقلب‌های متفاوتی انجام داده و ساخت حساب‌های جعلی و ثبت مراودات مالی غیرمجاز امری متداول در امورات مالکان سیتی بوده است.

در حال حاضر مشخص نیست که چه جریمه و مجازاتی برای منچسترسیتی در نظر گرفته خواهد شد. با این حال محرومیت از نقل و انتقالات یا حتی اخراج از لیگ برتر، از جمله سنگین‌تر موارد ممکن هستند. رسوایی کالچوپولی در دهه ۲۰۰۰ نمونه بارزی از برخورد جدی با باشگاه‌های متخلف است.

اگر باشگاه منچسترسیتی گناهکار شناخته شود، تاریخ فوتبال در دهه اخیر اساساً بازنویسی خواهد شد. اگر تخلفات سیتی صورت نمی‌گرفت، فوتبال انگلیس امروز چقدر متفاوت بود؟

در طول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، لیورپول تا آخرین لحظه با منچسترسیتی جنگید و تنها دو بار در تمام فصل شکست خورد. شاگردان کلوپ ۹۲ امتیاز به دست آوردند و تنها به خاطر یک امتیاز کمتر، قهرمانی را از دست دادند. بدون خرج‌های سنگین سیتی، بدون شک لیورپول می‌توانست یک جام قهرمانی بیشتر به دست آورد.

در لندن، باشگاه چلسی مدت‌هاست که در خط حمله دچار مشکلی جدی شده و هیچکدام از مهاجمین گران قیمت و ارزان قیمت این تیم نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. پیراهن شماره ۹ آبی‌ها چندین سال نفرین‌شده را پشت سر می‌گذارد و اگر منچسترسیتی وجود نداشت، احتمالاً چلسی در جدال برای در اختیار گرفتن ارلینگ هالند می‌توانست پیروز شود؛ اتفاقی که بسیاری از نتایج این فصل را تغییر می‌داد.

دنیای بدون منچسترسیتی چگونه است؟

نیازی به گفتن نیست که انتقال ۱۰۰ میلیون پوندی (۱۲۱ میلیون دلاری) جک گریلیش، یک رقم رکوردشکن در بریتانیا بود و این جابه‌جایی بدون ثروت سیتی هرگز اتفاق نمی‌افتاد. چرا که تنها تعداد کمی از باشگاه‌های انگلیس می‌توانستند بند آزادسازی گزاف وینگر استون ویلا را بپردازند.

از سوی دیگر، چندین سال است که باشگاه منچسترسیتی قهرمان بلامنازع رقابت‌های کارابائو کاپ شده است. اگر قهرمانی لیورپول در فصل قبل را فاکتور بگیریم، پیش از آن سیتی در ۶ دور اخیر، ۵ بار پیروز شده بود. علیرغم اینکه بسیاری از طرفداران این جام را بی ارزش می‌دانند، اما تردیدی وجود ندارد که با نبود سیتی، تیم‌های دیگر می‌توانستند امید و آرزوی بیشتری برای کسب یک جام قهرمانی در طول فصل داشته باشند.

آنها را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، کمتر کسی می‌تواند قهرمانی من سیتی با گل دقیقه ۹۴ سرخیو آگوئرو در برابر کوئین پارک رنجرز را بی اهمیت بداند. همان پیروزی منجر به اولین جام سیتی در لیگ برتر در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ شد و لحظه مهمی برای تاریخ لیگ جزیره بود. بدون سیتی، آگوئرو وجود نداشت و احتمالاً نه تنها این ستاره آرژانتینی در تالار مشاهیر قرار نداشت، بلکه یک تعداد قهرمانی منچستر یونایتد نیز بیشتر می‌شد.

دنیای بدون منچسترسیتی چگونه است؟

حضور پپ گواردیولا در اولدترافورد؟ بدون شک پپ بالاخره یک روز بخش آبی منچستر را ترک می‌کند. با این حال در شرایط کنونی، این مربی اسپانیایی در باشگاه فعلی خود بسیار خوشحال است و اگر منچسترسیتی وجود نداشت، می‌توانستیم شاهد حضور پپ در تیم‌های دیگر از جمله منچستر یونایتد باشیم.

اگرچه چیزهای زیادی بدون حضور منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس تغییر می‌کرد، با این حال در لیگ قهرمانان اروپا شرایط متفاوت است. در برهه‌ای نزدیک به ۱۵ سال، تقریباً ۱.۵ میلیارد پوند خرج شده است و من سیتی هنوز نتوانسته است دستان خود را به جام ارزنده اروپا برساند. بدون شک پپ، شاگردانش و سران باشگاه منتظر کسب این عنوان هستند اما همه چیز به بررسی پرونده‌های این باشگاه در کمیته‌های بررسی تخلفات بستگی دارد. دنیای فوتبال با منچسترسیتی رنگ و بوی خاصی به خود گرفته، اما بدون این تیم هم می‌توانست شکل خاص خود را داشته باشد!

کد خبر 640378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.