نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های جرقویه است

فرماندار شهرستان جرقویه با بیان اینکه این شهرستان مردمانی متدین و انقلابی دارد، گفت: شهرستان جرقویه دارای ظرفیت‌های مختلف به ویژه از نظر نیروی انسانی کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن ریاحی در آئین افتتاح شرکت تولیدی آذربرزین جی سپاهان واقع در شهرک صنعتی جرقویه، اظهار کرد: جرقویه شهرستانی تاریخی با وسعت و مردمانی متدین و انقلابی دارد، امیدواریم برای توسعه و پیشرفت شهرستان جرقویه اقدامی صورت گیرد، زیرا شهرستان جرقویه دارای ظرفیت‌های مختلف به ویژه از نظر نیروی انسانی کارآمد است.

وی با بیان اینکه سه ناحیه صنعتی در شهرستان جرقویه وجود دارد، ادامه داد: این ناحیه صنعتی شامل رامشه، سفید دشت حسن‌آباد و جرقویه است، در این شهرک به طور تقریبی ۵۰ واحد فعال و ۴۰ واحد راکد وجود دارد.

فرماندار جرقویه خواستار کمک مسئولان استانی برای تعیین تکلیف ۷۰ زمین در این شهرک صنعتی شد و تصریح کرد: تعیین تکلیف این زمین‌ها موجب رونق این شهرک شود، در یک سال گذشته به مسائل این شهرک توجه شده است اما در بعضی از موارد مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه است.

وی با اشاره به ارائه مهلت شش ماهه به برخی از سرمایه‌گذاران برای تکمیل فضای کارگاهی، اضافه کرد: اکنون کار اسکلت‌گذاری بعضی از واحدها انجام شده و لازم است مهلت شش ماهه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوان این فضا را تکمیل کرد.

ریاحی با اشاره به محرومیت‌های این شهرستان، گفت: با اینکه زمانی شهرستان جرقویه جزو شهرستان بزرگ اصفهان بوده و نام پرطمطراق و بزرگ اصفهان را با خود یدک می‌کشید، اما به تناسب اصفهان پیشرفت نکرده و شهرستان برخورداری نیست و در گوشه و کنار شهرستان از جمله شهرک‌های صنعتی می‌توان این شرایط را مشاهده کرد.

وی افزود: کمک به سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، جذب سرمایه‌گذار با قوانین کنونی امکان‌پذیر نیست از این رو باید شرایط برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.

فرماندار جرقویه با اشاره به تمرکز فعالیت سرمایه‌گذاران صنعت تولید موتورسیکلت در شهر محمدآباد، خاطرنشان کرد: این شهر در نزدیکی شهرک صنعتی جرقویه واقع شده است و با جدیت می‌توان اعلام کرد که ۷۰ درصد تولید بازار موتورسیکلت در اختیار اهالی این شهر است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران آمادگی توسعه فعالیت در عرصه تولید را دارند، اما تراژ زمین و فضاهای موجود گاهی موانعی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند که لازم است به صورت ویژه به این موضوع توجه شود تا بتوان سرمایه‌گذاران را جذب کرد.

ریاحی با بیان اینکه در صورت رفع مشکلات تا شش ماه آینده سوله واحدهای تولیدی بنا خواهد شد، تصریح کرد: فضای شهرک صنعتی رامشه نیازمند توسعه است، ظرفیت این شهرک صنعتی با بیش از ۲۰۰ و احد تکمیل شده و نیازمند توسعه ظرفیت بیشتر است.

وی بسیاری از واحدهای فعال در شهرک صنعتی رامشه را فعال در زمینه بازیافت و مواد پلاستیک دانست و گفت: در شهرستان جرقویه نیاز به ایجاد دو نقطه جدید برای جذب سرمایه‌گذار احساس می‌شود.

فرماندار جرقویه با اشاره به فعالیت سرمایه‌گذاران در صنعت پلاستیک کشور در روستای احمدآباد، خاطرنشان کرد: به طور تقریبی ۵۰ درصد از بازار پلاستیک و تولیدات پلاستیکی در اختیار این سرمایه‌گذاران است که امکان توسعه این سرمایه‌گذاری وجود دارد.

کد خبر 640362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.