خبر تعهد گرفتن از زندانیان آزاد شده غیرواقعی است

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که بعضی اخبار منتشر شده در مورد گرفتن تعهدات مختلف از زندانیانی که شامل عفو اخیر شده‌اند، غیر دقیق و غیرصحیح بوده و به هیچ وجه با واقعیت جاری منطبق نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در حالی که چند روز گذشته و پس از موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با پیشنهاد رئیس دستگاه قضائی، بخش قابل توجهی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر و سایر محکومان یا آزاد شده‌اند یا در آستانه آزادی و مختومه شدن پرونده قضائی خود قرار دارند و این حرکت با استقبال گسترده مردم و نخبگان روبه‌رو شده و فضای اجتماعی پرنشاطی را در کشور ایجاد کرده است، انتشار برخی اخبار مخدوش و غیرصحیح در بعضی رسانه‌های رسمی و همچنین فضای مجازی در تلاش است تا اصل این حرکت مهم و بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهد.

از جمله این اخبار غیر دقیق، اشاره به گرفتن تعهدات متنوع از زندانیان است که بر اساس بررسی‌های دقیق مرکز رسانه قوه قضائیه با واقعیت جاری در زندان‌ها تطبیق نداشته و غیرصحیح هستند.

بر این اساس تنها تعهدی که از بازداشتی‌های وقایع اخیر کشور برای آزادی آن‌ها یا مختومه شدن پرونده‌هایشان گرفته شده است، متمرکز بر تعهد البته اختیاری آن‌ها با موضوع تکرار نکردن جرمی بوده که مرتکب شده‌اند که این تعهد نیز مبنا و منطق روشن و مشخص حقوقی و قضائی دارد.

آنچه در بعضی رسانه‌ها منتشر شده و شایعات غیرواقعی را درباره این تعهدات مطرح کرده، تکذیب می‌شود و هیچ ارتباطی با واقعیت جاری در چند روز گذشته و اصولی که قوه قضائیه در عفو اخیر آن را دنبال و اجرا می‌کند، ندارد.

کد خبر 640358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.