برف و یخبندان در راه اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد و فعالیت سامانه جدید بارشی، گفت: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن از پیامدهای این سامانه بارشی است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ناپایداری ضعیف در جو بوده و آسمان به صورت کمی تا قسمتی ابری در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت شنبه به تدریج سامانه جدید بارشی از سمت غرب و جنوب به استان اصفهان وارد می‌شود، افزود: از پیامدهای این سامانه ابرناکی، وزش باد و بارش است که در مناطق سردسیر، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: این سامانه روز یکشنبه بیست‌وسوم بهمن‌، مناطق غرب، جنوب و به تدریج مناطق مرکزی را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی در بیستم بهمن با آغاز فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواخر روز شنبه آغاز و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر همراه است.

معتمدی یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه بارشی جدید دانست و اضافه کرد: این سامانه روز یکشنبه مناطق غرب، جنوب و به‌تدریج مناطق مرکز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌ویژه در عبور از مناطق مرتفع را اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواسط چهارشنبه نوزدهم بهمن آغاز شده و تا اوایل روز شنبه بیست‌ودوم بهمن با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان در بیشتر مناطق استان تداوم دارد، از این رو مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به هفت درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: شهرستان بویین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سلسیوس زیر صفر و آران و بیدگل با دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 640303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.