۲۲ بهمن مصداق بارز «یوم‌الله» است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان گفت: یازدهم دی‌ماه ۱۳۵۶ بالاترین مقام ابرقدرت جهان، ایران را جزیره باثباتی دانست؛ دلیل قابل پیش‌بینی نبودن انقلاب آن بود که همه عوامل مؤثر در شکل‌گیری انقلاب شامل ایدئولوژی و اندیشه اسلام، وجود رهبر و حضور مردم را شامل می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر جعفری پیش از ظهر امروز- جمعه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه- در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امسال چهل‌وچهارمین سالگرد ایستادگی با دین باوری در نظام جمهوری اسلامی را جشن می‌گیریم؛ در طول ۴۴ سال گذشته بالاترین نمره انقلاب متعلق به ملت است.

وی صفحات تقویم را پر از وقایعی دارای اهمیت و اعتبار خاص دانست و گفت: خواه این حوادث مثبت و خوب یا خواه تلخ و ناگوار باشد، اما در بین همه این وقایع ۲۲ بهمن از درخشش بیشتری برخوردار است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان مهم‌ترین دلیل روشنی و نور این مناسبت را مربوط به ظرفیت و ویژگی این روز معرفی کرد و یادآور شد: این روز مصداق بارز یوم‌الله است زیرا نقطه مشترک همه تفاسیر درباره ایام الله آن است که در این روز امر خدا محقق می‌شود؛ ۲۲ بهمن ۵۷ نیز امر پیاده‌سازی نظام مبتنی بر دستورات الهی و با رهبری یک مرجع الهی محقق شد.

وی با اشاره به شرایط سال‌های پیروزی انقلاب اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد انقلاب در زمانی اتفاق افتاد که هیچیک از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و رصدکنندگان، تحلیلگران اخبار و اطلاعات، نظریه‌پردازان دستگاه‌های رصد اخبار و اطلاعات و نظریه‌پردازان هیچ‌گونه خطری را برای تغییر وضعیت در سال ۵۶ و ۵۷ پیش‌بینی نمی‌کردند.

جعفری ادامه داد: یازدهم دی‌ماه ۱۳۵۶ بالاترین مقام ابرقدرت جهان، ایران را جزیره باثباتی دانست؛ دلیل قابل پیش‌بینی نبودن انقلاب آن بود که همه عوامل مؤثر در شکل‌گیری انقلاب شامل ایدئولوژی و اندیشه اسلام، وجود رهبر و حضور مردم را شامل می‌شد.

وی این عامل را پایه‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب معرفی کرد و گفت: امروز نیز همه تلاش‌ها برای آسیب رساندن به همین پایه‌ها طراحی می‌شود و دشمنان تلاش می‌کنند آنچه را ۲۲ بهمن ۵۷ از دست دادند یعنی سلطه بر کشور و حذف اسلام را دوباره به دست آورند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان اسلام ناب و دارای معنویت را پاسخگوی همه نیازهای بشری برای مدیریت جامعه اعلام کرد و افزود: برخی هنوز نمی‌فهمند و می‌گویند این اسلام ضعف‌هایی برای مدیریت جهان و برقراری دموکراسی دارد، اما امام (ره) در زمانی که بسیاری باور نداشتند، اندیشند اسلام را پاسخگوی نیاز بشری معرفی کردند و به عنوان رهبر، نظریه‌پرداز، صاحب‌نظر و مرجع دینی بر آن تاکید کرد.

وی حلقه پیوند مردم با انقلاب را حضور پرشور مردم معرفی کرد و گفت: در طول شش ماه گذشته همه اقدامات صورت گرفته برای جدا کردن مردم از نظام بود. مرور فهرست‌وار این وقایع نشان می‌دهد دشمنان با اقدامات همه‌جانبه بمباران اخبار جعلی، شایعات دلسرد کننده فضای مجازی، جنگ نرم بر ضد اسلام و رهبری، به آشوب کشیدن نظم و امنیت جامعه تلاش کردند ما را نسبت به زندگی در این کشور ناامید کنند.

جعفری تصریح کرد: دشمنان اهداف خود را با تلاطم در اقتصاد و بازار، تعرض به حافظان امنیت، به شهادت رساندن نزدیک به ۱۰۰ نفر آنها، تعرض به ارزش‌های دینی و حمله به مراکز نظامی و امنیتی ادامه دادند که هدف این اقدامات جداسازی مردم از انقلاب بود.

وی حضور مردم در ۴۳ راهپیمایی ۲۲ بهمن در سال‌های گذشته را آب سردی بر پیکره این تلاش‌ها توصیف کرد و ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راهپیمایی در طول سال به شمار می‌آید زیرا مردمی است و رکن مردم به عنوان یکی از سه رکن به پیروی در اطاعت از رهبری و برای احیا و زنده نگه داشتن اسلام متبلور می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان راهپیمایی ۲۲ بهمن را یادبود و تکرار سالانه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: برخی افراد نمی‌فهمند این موضوع نیازی به برگزاری رفراندم ندارد، این راهپیمایی ۴۳ سال تکرار شده و برای انقلاب وحدت آفرین، امیدبخش، تقویت کننده روحیه خودباوری، استقلال‌طلبی، خودکفایی و مهم‌تر از همه نشانه ایران دوستی، محرک و انگیزه دهنده برای ملل مظلوم و مسلمان، هشداردهنده دشمن و برهم‌زننده برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان بوده است.

وی راهپیمایی ۲۲ بهمن را انتقال‌دهنده ارزش‌های اسلامی به نسل جوان خواند و گفت: حضور در این راهپیمایی تضمین کننده انقلاب و حفظ تمامیت کشور است به همین دلیل اگر در سال‌های گذشته شش تا ۹ هزار دوربین، لنز و میکروفون برای ثبت این رخداد به کار گرفته می‌شد، امسال با توجه با اقدامات شش ماه گذشته و اقداماتی که برای هدف قرار دادن ارزش‌های اسلام، در رأس آن حجاب و رهبر صورت گرفت، تعداد دوربین‌ها دو سه برابر خواهد شد.

جعفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری ۲۲ بهمن امسال باید مظهر حضور، عزت مردم و اتحاد ملی باشد.

وی شرکت در این راهپیمایی را راهکار حفظ ارزش‌های نظام و حفاظت از نسل جوان که در خط اول حملات و تهاجم دشمن قرار دارد، اعلام کرد و ادامه داد: حضور همه مردم، قاب چهل‌وچهارمین تکرار انقلاب اسلامی را ماندگارتر و درخشان‌تر خواهد کرد.

کد خبر 640261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.