ستاره کره جنوبی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ آسیا شد/ رتبه دوم به مهدی طارمی رسید + عکس

برنده بهترین بازیکن گلدن گلوب آسیا ۲۰۲۲ اعلام شد و بدین ترتیب سون هیونگ‌مین، ستاره کره جنوبی، برای ششمین سال متوالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون بالاتر از مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جایزه گلدن گلوب آسیا که ۱۰ سال است به بهترین بازیکن آسیا داده می‌شود امروز نیز به یک بازیکن دیگر اهدا شد. بدین ترتیب سون هیونگ‌مین، ستاره کره جنوبی، برای ششمین سال متوالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون، بالاتر از مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد تا درمجموع هشت مرتبه از ۱۰ سال، این عنوان را به خود اختصاص داده باشد.

گفتنی است کیسوکه هوندا و شینجی اوکازاکی که هر دو ژاپنی هستند در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ برنده این جایزه شده‌اند و به‌جز فوتبالیست‌های کره جنوبی و ژاپن که سه بازیکن هستند، هیچ کشور و بازیکن دیگری موفق به کسب این عنوان نشده‌اند.

ستاره کره‌جنوبی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ آسیا شد/ رتبه دوم به مهدی طارمی رسید +عکس

سون هیونگ‌مین با کسب ۲۵۶ امتیاز و ۲۶.۷ درصد آرا بالاتر از مهدی طارمی ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتوی پرتغال با ۱۲۰ امتیاز و سالم الدوساری از عربستان با ۱۱۲ امتیاز قرار گرفت. همچنین سردار آزمون دیگر بازیکن ایرانی است که توانسته برخی از آرای کارشناسان را به خود اختصاص دهد، اما جایی در رتبه‌های اولیه این رقابت ندارد. سال ۲۰۱۸ علیرضا بیرانوند در این مراسم سوم و سال ۲۰۲۱ سردار آزمون دوم شده بود.

ستاره کره‌جنوبی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ آسیا شد/ رتبه دوم به مهدی طارمی رسید +عکس

کد خبر 640198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.