مقدمات انتقال آب از پروژه خلیج فارس به شهرستان زرند در حال انجام است

وزیر نیرو گفت: تامین آب پایدار مهم‌ترین موضوعی است که برای شهرستان زرند دنبال می‌کنیم و مقدمات ایجاد انشعابی از خط انتقال آب خلیج فارس برای شهرستان زرند و تخصیص آن در حال انجام است که به‌زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز ۲۰ بهمن‌ در جمع خبرنگاران در زرند استان کرمان اظهار کرد: امروز در شهرستان زرند دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح شد و این نیروگاه با سرعت بسیار خوبی احداث و برق آن در شبکه استفاده شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری این نیروگاه را بیش از ۵,۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: امروز در کنار این طرح عظیم، تعداد زیادی طرح و پروژه در شرکت‌های توزیع شمال و جنوب کرمان افتتاح شد. در برق منطقه‌ای کرمان دو خط ۴۰۰ کیلوولت به مرحله بهره‌برداری رسید، چندین پست ۲۳۲ و ۱۳۲ کیلوولت و تعداد زیادی طرح‌های اصلاح شبکه و توسعه شبکه داشتیم. همچنین طرح‌های برق‌رسانی به نقاط فاقد برق و برخی روستاها و نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان برای اولین بار تامین برق شد.

وزیر نیرو افزود: امروز در کرمان بعضی از طرح‌ها در موضوع هوشمندسازی شبکه بود.

او اظهار کرد: تبدیل سیم به کابل یک موضوع بسیار مهم در کشور است که این اقدام، از تلفات برق جلوگیری می‌کند و حجم وسیعی از آن در استان کرمان امروز افتتاح شد.

محرابیان تاکید کرد: امروز حوزه برق کشور در بخش‌های مختلف به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

او عنوان کرد: تامین آب پایدار مهم‌ترین موضوعی است که برای شهرستان زرند دنبال می‌کنیم و مقدمات ایجاد انشعابی از خط انتقال آب خلیج فارس برای شهرستان زرند و تخصیص آن در حال انجام است که به‌زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم و مردم شهرستان زرند می‌توانند از آب پایدار و بهداشتی و استاندارد تصفیه‌شده دریا استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 640175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.