تدابیر ترافیکی مدیریت شهری مراغه

شهردار مراغه از نصب چندین سرعتکاه در سطح شهر خبر داد و گفت: به منظور تسهیل در رفت و آمد رانندگان و شهروندانی که قصد دور زدن از میدان مادر را دارند مقرر شده است، دوربرگردان استاندارد بعد از جایگاه CNG نرسیده به میدان مادر احداث شود.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نصب و احیای چندین سرعتکاه در سطح شهر از جمله احیای سرعتکاه تقاطع جانبازان در مقابل دبیرستان دانش و احداث سرعتکاه در حوالی میدان نشید مراغه‌ای در ضلع شرقی بلوار سردار سلیمانی از طرف میدان مادر در جلسه شورای ترافیک مصوب شده است.

وی افزود: با توجه به ترافیک موجود در ابتدای خیابان اوحدی از سمت میدان طلوع فجر بالاخص از مقابل مسجد شهدا تا چهار راه و نیز در راستای تسهیل در تردد شهروندان به طرف خیابان جام جم و میدان مصلی، دلتای موجود در ابتدای خیابان جام جم با اوحدی تخریب و مسیری جهت تردد به خیابان جام جم در نظر گرفته می‌شود.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: جهت کاهش گره‌های ترافیکی در میدان مالیات قسمت شمالی میدان مالیات مسدود می‌شود، و نیز ترافیک عبوری از خیابان کاشانی به مقصد میدان مصلی از اولین دور برگردان موجود در رفیوژ وسط خیابان جام جم مسیر خود را ادامه می‌دهد.

مقتومی اضافه کرد: در راستای تسهیل در تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی به هسته مرکزی شهر و کاهش ترافیک قرار است خط ویژه موجود در حد فاصل خیابان شهردار اسماعیلی تا چهار راه شهدای طلوع فجر با نصب و اجرای جدا کننده جهت تردد تاکسی‌هایی که در گذشته از مسیر خیابان شهردار اسماعیلی و شیخ تاج خود را به چهارراه طلوع فجر می‌رساندند در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: این طرح از اوایل اسفند ماه سال جاری به مدت دو ماه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد، در این راستا جهت تسهیل در تخلیه بار ترافیکی و وسایل نقلیه در خیابان میر حبیب موسوی از ابتدای تقاطع با خیابان خواجه نصیر به صورت یک‌طرفه (از غرب به شرق) تا مسجد ضریر عمل خواهد شد.

شهردار مراغه تاکید کرد: با توجه به وقوع سوانح مکرر در مقابل دوربرگردان‌های موجود در بلوار سردار سلیمانی، بریدگی‌های موجود در بلوار شهید سلیمانی (حدفاصل میدان مادر تا میدان استاد نشید مراغه‌ای) مسدود می‌شود.

مقتومی اضافه کرد: در خصوص جابه‌جایی تیرهای برق حادثه ساز در سطح شهر قرار است اداره برق همکاری‌های لازم را با شهرداری داشته باشد.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد رانندگان و شهروندانی که قصد دور زدن از میدان مادر را دارند مقرر شده است دوربرگردان استاندارد بعد از جایگاه CNG نرسیده به میدان مادر احداث شود.

شهردار مراغه گفت: با توجه به فاصله کم میدان‌های موجود در ورودی شهرک زیباشهر و میدان الغدیر دوربرگردان موجود در تقاطع خیابان رودکی به سبب حادثه ساز بودن مسدود و رانندگان از میادین مربوطه باید تردد کنند.

مقتومی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی برعهده دارند و اگر اطلاع‌رسانی به موقع، کامل و دقیق انجام شود، رسانه‌ها در حل بسیاری از مشکلات شهرستان و مسئولان را یاری خواهند کرد.

کد خبر 640172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.