کولاک و برف تا اواسط هفته آینده اصفهان را دربرمی‌گیرد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با اشاره به هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت سامانه از اواخر روز شنبه آغاز و تا سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر همراه است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور تدریجی سامانه ضعیف ناپایدار از شمال و شرق استان طی امروز و فردا است که با خود بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد نسبتاً شدید را در مناطق شمال و شرق استان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه عبور تدریجی سامانه ضعیف ناپایدار از شمال و شرق استان امروز و فردا، افزود: پس از خروج این سامانه از اواخر وقت شنبه به‌تدریج سامانه جدیدی از سمت غرب و جنوب به استان وارد می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی درباره پیامد ورود سامانه جدید، تصریح کرد: از پیامدهای این سامانه ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد و بارش است که در مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود و در روز یکشنبه مناطق غرب، جنوب و مناطق مرکزی را فرا می‌گیرد.

کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در بیستم بهمن‌ماه با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواخر روز شنبه آغاز و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر همراه است.

امینی، یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه بارشی جدید دانست و اظهار کرد: این سامانه روز یکشنبه مناطق غرب، جنوب و به‌تدریج مناطق مرکز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌ویژه در عبور از مناطق مرتفع را اثرات مخاطرات این سامانه است.

امینی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن در استان، افزود: فعالیت این سامانه از اواسط دیروز آغاز و تا اوایل روز شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی شده است. مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به منفی دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 640120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.