فانوس دریایی ۹۱ متری در ساحل شهر احداث می‌شود

شهردار بندرعباس از احداث فانوس دریایی ۹۱ متری در ضلع شرقی بوستان ساحلی خبر داد و گفت: طرحی را در ضلع شرقی پارک ساحلی جدید تحت عنوان فانوس دریایی که ۹۱ متر ارتفاع دارد، آماده کرده‌ایم که بسیار کار بزرگ و جذابی خواهد بود و یک ظرفیت برای مشارکت سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز _ پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه _در آئین بهره‌برداری از پارک ساحلی و منظرگاه بندرعباس، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس موفق شد برای دهه فجر ۲۴ پروژه را به بهره‌برداری برساند که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها پروژه پارک ساحلی است که یکی زیباترین پارک‌های ساحلی جنوب کشور است.

وی افزود: در این ایام ما نخستین پل معلق جنوب کشور را در بندرعباس به بهره‌برداری خواهیم رساند و اولین آب‌نمای موزیکال و خشک نیز افتتاح خواهد شد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه در حال حاضر سه پل را در دست احداث داریم، خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی پارک ساحلی جدید بندرعباس، طرحی را آماده کردیم تحت عنوان فانوس دریایی که ۹۱ متر ارتفاع دارد و بسیار کار بزرگ و جذابی خواهد بود که یک ظرفیت برای مشارکت سرمایه‌گذاران است.

نوبانی خطاب به وزیر کشور، تصریح کرد: در غرب شهر بندرعباس صنایع زیادی در حال فعالیت هستند، اما از فعالیت آن‌ها فقط آلایندگی و مشکلات زیست‌محیطی نصیب شهر بندرعباس می‌شود لذا خواهش داریم در بحث پرداخت عوارض آلایندگی و انتقال پرونده‌های مالیاتی صنایع به استان دستورات لازم را صادر کنید.

وی اضافه کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و حل مشکل آن عزم ملی می‌خواهد لذا لازم است در این حوزه نیز مساعدت ویژه داشته باشید.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: سال گذشته در این ایام ۲۴ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون را خریداری کردیم، اما تاکنون این اتوبوس‌ها تحویل ما نشده است با پیگیری‌هایی که انجام دادیم گفته شد این موضوع نیاز به دستور وزیر کشور دارد که خواهش داریم دستور دهید با توجه به مشکلات حمل و نقل شهر بندرعباس این اتوبوس‌ها و ون‌ها تحویل شود.

به گزارش ایمنا، طی مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر بندرعباس، پروژه بزرگ منظرگاه شهر بندرعباس و بوستان ساحلی بندرعباس افتتاح شد.

ایجاد معبر متناسب با ترافیک بلوار ساحلی، رفع گره ترافیکی، ایجاد فضای سبز و منظرگاه جهت فضای امن و مطلوب در ساحل بندرعباس برای استفاده افراد بومی و گردشگر و همچنین ایجاد امکانات مناسب جهت جذب گردشگر از اهداف پروژه است.

این پروژه به طول هزار و ۲۰۰ متر با ۶۰۰۰ هزار هکتار استحصال و کف‌سازی ۳۰ هزار متر مربع در چهار فاز اجرایی شده است و تعریض بلوار، ایجاد کندرو شامل کندرو شمالی به عرض هفت متر و کندرو جنوبی به عرض ۹ متر، دو تندرو به عرض ۱۳ متر و مسیر دوچرخه‌سواری دو کیلومتر طول به عرض ۴ متر بخشی از اقدامات انجام شده این پروژه است.

برای بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۳۸۰ اصله درختان بومی، مثمر و مناسب با اقلیم شهر بندرعباس در راستای افزایش سرانه فضای سبز کاشته شده است.

کد خبر 640114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.