در جشن پیروزی انقلاب با حضور ادیان توحیدی در اصفهان چه گذشت؟

جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ادیان توحیدی در هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد. در این نشست ابتدا حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خدا همه ما را برای وحدت آفرید، اما این انسان‌ها بودند که با مواردی خودخواسته و فرعی، افتراق‌ها و جدایی‌ها را ایجاد کردند. دین آمده تا انسان را به وحدت و نزدیکی برساند و دینی که قرار باشد این فاصله و افتراق را ایجاد کند به کار نمی‌آید.

در جشن پیروزی انقلاب با حضور ادیان توحیدی در اصفهان چه گذشت؟

وی ادامه داد: ما گاه چارچوب‌هایی ایجاد می‌کنیم که ما را از هم دور می‌کند درحالی‌که وقتی در خانواده اختلاف و تفاوت نظر وجود دارد، چطور می‌شود اختلاف و تفاوت در جامعه را نپذیریم؟ خداوند می‌گوید من باغبان گلستانی هستم که گل‌های متفاوتی دارد و این گلستان با همین تفاوت‌ها زیبا است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز دنیا به این وفاق در لزوم وحدت و صلح رسیده است، حال‌آنکه ایرانیان بسیار زودتر به این رسیده بودند. ما منشوری داریم که نحوه زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هم را بیان کرده و این پیشتازی را باید مغتنم بدانیم و مراقب باشیم که این وحدت و وفاق خدشه‌دار نشود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) به مالک که مردم یا برادر دینی تو هستند یا نظیر تو در انسانیت‌، تأکید کرد: انسانیت انسان‌ها است که اهمیت دارد و باید مبنای ارتباط قرار گیرد. خداوند در آیه ۶۴ آل‌عمران می‌فرماید "ای اهل کتاب و ای کسانی که کتاب دارید، درباره مشترکات صحبت کنید، درباره خدا و مهم‌ترین موضوعات انسانی حرف بزنید." دیگران را قضاوت نکنید و به خودتان بپردازید. این توجه به خود، سفارش همه پیامبران است.

حجت‌الاسلام ارزانی ادامه داد: ایمان به خدا و وحدانیت الهی موضوعاتی است که همه ادیان به آن باور دارند، در آئین‌های مختلف، همه به انسانیت و حریت اعتقاددارند. اینکه هر کس انسانیتِ انسان را قبول دارد، حق ظلم وبرتری بر دیگران را ندارد، مگر آنکه مردم خود او را بپذیرند. امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر جمهوری اسلامی تأکید داشتند و این یعنی حاکمیت باید شامل همه مردم، ادیان و گروه‌ها شود. این انقلاب زمانی قدرتمند است که وحدت و همدلی در آن برقرار باشد، در غیر این صورت وجود تمام موشک‌های جهان هم بی‌فایده است و این باید باور قلبی همه ما باشد و نه صرفاً حرفی بر زبان.

وی اضافه کرد: باید اجازه بدهیم همه حرف بزنند و اعتراض خود را مطرح کنند همان‌طور که در حدیث است که "اُحب اُخوانی اِلی مُن اَهدی اِلیَ عُیوبی" یعنی "بهترین دوست ما کسی است که عیوب ما را هدیه دهد." دراین‌بین عده قلیلی هم هستند که اگرچه شناسنامه ایرانی دارند، اما مرام ایرانی ندارند، زیرا مرام ایرانی با آتش زدن و کشتن و نامردی نسبتی ندارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه باید جلسات گفت‌وگو برگزارشده و نقدها و اعتراضات شنیده شود، گفت: در حال حاضر موضوع تأسیس سازمان گفت‌وگو به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده و در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مهم، وحدت و نزدیکی قلوب است و اگر این اتفاق رقم خورد، رحمت خدا نازل می‌شود. این موضوع بابیان مختلف در بسیاری کتب مقدس آمده است که با اختلاف و دشمنی، رحمت و نگاه خدا از جامعه رخت می‌بندد. وقتی ارتباط قلبی و معنوی باخدا وصل شود، در این سیم ارتباطی، مسیحیت و یهودی و زرتشتی یا مسلمان معنا ندارد، چراکه وقتی انسان غرق خدا شد این تعیُنات بی‌معنا خواهد بود.

در جشن پیروزی انقلاب با حضور ادیان توحیدی در اصفهان چه گذشت؟

سلطه‌گری فقط با سلطه‌پذیر بودن مردم امکان‌پذیر است

سیپان کاشیچیان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان در ادامه این نشست بابیان اینکه ارزش انقلاب ازآن‌جهت است که ایران را از سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی بیگانگان و دشمنان نجات داد، اظهار کرد: امروز زیاده‌خواهی و سلطه استعمار در کشورهای دنیا و منطقه ملت‌ها را به ستوه آورده است.

وی افزود: در دوران انقلاب شعارهای زیادی راه انقلابیون را روشن کرد که برجسته‌ترین آن‌ها نه شرقی نه غربی بود و این یعنی آزادگی از سلطه بیگانه شرق و غرب، یعنی ما سرنوشت را به دست خود رقم خواهیم زد.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان بابیان اینکه هیچ سلطه‌گری به‌تنهایی نمی‌تواند عمل کند، تصریح کرد: هر سلطه‌گری تنها باوجود سلطه‌پذیر می‌تواند عمل کند. امروز علی‌رغم شعار روشنی که ملت ایران سال ۵۷ پیش روی ملت‌های منطقه نهاد، دولت‌هایی در منطقه هستند که نه‌تنها مبارزه با ظلم و استبداد و نفوذ ابرقدرت‌ها نمی‌کنند، بلکه به دریچه‌ای برای نفوذ بیگانگان تبدیل شدند.

وی بیان کرد: دهه فجر مقطع رهایی ملت و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا کرده است و اگر ایمان به خدا نبود اتفاق نمی‌افتاد؛ درواقع دهه فجر دهه طلوع انقلاب است.

کاشیچیان تأکید کرد: هرسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه افراد به یک سمت واحد حرکت می‌کنند، درحالی‌که از گروه‌ها، جناح‌ها و سلایق مختلف هستند که جهت‌گیری واحد دارند و این جهت‌گیری واحد را باید قدر دانست. ملت ایران کشوری مقتدر شناخته‌شده و همه کشورها به این قدرت اذعان دارند.

در جشن پیروزی انقلاب با حضور ادیان توحیدی در اصفهان چه گذشت؟

در بهمن ۵۷ تغییری در ایران رخ داد که ایران شایسته آن بود

موبد بهزاد نیک دین، نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان بابیان اینکه در بهمن ۵۷ تغییری در ایران رخ داد که ایران شایسته آن بود، گفت: لازم بود که ایران با تمدن هفت‌هزارساله، استقلال خود را بازیابد و از سلطه استعمار شرق و غرب خارج شود.

وی ادامه داد: برای پیروان ادیان الهی واژه اقلیت به کار می‌رود درحالی‌که این کلمه اگرچه قانونی است، اما واژه هم‌وطن بهتر و زیباتر است و دشمن نیز از آن سوءاستفاده نخواهد کرد.

نماینده جامعه زرتشتیان اصفهان تصریح کرد: امیدواری اگرچه لازم است اما باید عاقلانه باشد. امید که مسئولین ما در امر اقتصاد و معیشت مردم تلاش بیشتری داشته و آرامش را به جامعه برگردانند، همچنین آرزو می‌کنم همه‌جا و همواره دوستی و وحدت برقرار باشد نه‌فقط در ۲۲ بهمن و برای استفاده سیاسی. چراکه ما زرتشتیان فقط به سرزمین ایران بزرگ اسلامی می‌بالیم و هرچه وحدت آرامش و شادی در این سرزمین بیشتر باشد، خوشحال‌تر هستیم.

وی اضافه کرد: جایگاه واقعی ایران را با همدلی و وحدت به دنیا و دشمنان بشناسانیم، بیگانگان خواهان شادی وحدت و شکوه ایران نیستند و اگر همه ایرانیان از بین ببروند هم ناراحت نخواهند شد؛ لذا این ما و به‌ویژه مسئولین کشور هستیم که باید برای وحدت و بزرگی و شادی ایران اسلامی تلاش کنیم.

در جشن پیروزی انقلاب با حضور ادیان توحیدی در اصفهان چه گذشت؟

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم پیروان ادیان توحیدی به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کردندکه توسط سلیمان صدیقی، نماینده‌ی انجمن کلیمیان در جشن ادیان الهی خوانده شد.

متن پیام پیروان ادیان توحیدی به شرح زیر است:

«به نام خالق هستی‌بخش

ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و با سلام و درود به روح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت اله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و آرزوی سلامتی برای ایشان.

پیروان ادیان توحیدی ایران در کنار سایر هم‌وطنان در کلیه ادوار تاریخی، خود را از جامعه بشریت منفک و جدا ندانسته و پیش از داشتن هر عقیده و اعتقاد و بینش خود را یک ایرانی دانسته و هویت خود را با هویت و ملیت این مرزوبوم عجین می‌داند.

آنچه در این مسیر بر همگان مشخص است، این است که در همه فراز و نشیب‌های گوناگون که در تاریخ کهن ایران پدید آمده است ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان در کنار و هم‌سنگر با مسلمانان، برای مقابله با تهدیدها توطئه‌ها متحد و یکدل همراه بوده‌اند و تعصب و غیرت ورزی خود برای دفاع از این کشور را اثبات کرده‌اند.

همان‌طور که در طی هشت سال دفاع مقدس، این همراهی جهانیان را شگفت‌زده نمود و به صاحبان قدرت در جهان، اثبات کرد که ایرانی اصیل فارغ از نوع دین و مذهبی که دارد به مرزوبوم و آب‌وخاک خود غیرت و تعصبی بی‌همتا دارد و اجازه تجاوز هیچ دشمنی را به خاک خود نمی‌دهند.

در این مسیر همدلی ما کلیه پیروان ادیان آسمانی در اصفهان و ایران آرزومندیم، هرچه بیشتر و افزون‌تر شاهد توسعه و تعالی این مرز پر گهر بوده و بالندگی پرچم و نام ایران را در عرصه‌های مختلف جهانی شاهد باشیم.»

کد خبر 640107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.