شناسایی ۶ هزار فضای بی‌دفاع شهری در پایتخت/ لزوم پایش مناطق

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری را جزو ماموریت‌های شهرداری دانست و گفت: طبق گزارش شهرداری تهران، حدود شش هزار فضای بی‌دفاع شهری شناسایی شده است.

به گزارش ایمنا، نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری جزو وظایف شهرداری است، اظهار کرد: یکی از احکام برنامه چهارم شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی شناسایی و ساماندهی فضاهای بی‌دفاع است.

وی تعداد فضاهای بی‌دفاع شناسایی شده را حدود شش هزار نقطه اعلام کرد و ادامه داد: روشنایی نامناسب، متروکه شدن ساختمان‌ها، پوشیده‌شدن پل‌های عابر پیاده از جمله عوامل بی‌دفاع بودن این فضاها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نبود روشنایی در بوستان‌ها و معابر خلوت را از ضعف‌های فضاهای بی‌دفاع دانست و تاکید کرد: روشنایی یا تخریب ساختمان‌های متروکه می‌تواند یک ناحیه را از حالت بی‌دفاع خارج کند؛ به همین خاطر ضروری است که نگاهی کارشناسی به موضوع وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شناسایی و ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری پایان کار نیست و شهرداری‌های مناطق موظف هستند با وجود مناسب‌سازی به طور مستمر مناطق را مورد پایش قرار دهند.

معدنی‌پور گفت: در برنامه چهارساله چهارم یکی از احکامی که به طور جدی به دنبال آن هستیم ساماندهی فضاهای بی دفاع موجود و جلوگیری از ایجاد آنها است که مستلزم رصد مستمر مناطق شهرداری است.

وی اضافه کرد: شناسایی فضاهای بی‌دفاع یکی از اقدامات خوبی است که توسط مناطق شهرداری آغاز شده است. شناسایی و ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری پایان کار نیست و شهرداری‌های مناطق موظفند با وجود مناسب سازی به طور مستمر مناطق را مورد پایش قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ساماندهی فضاهای بی‌دفاع برای همه اقشار به خصوص زنان، کودکان، معلولان و توانخواهان است و به گروه‌های خاص محدود نمی‌شود اما در اولویت‌بندی انجام شده، زنان از جایگاه ویژه برخوردار هستند، زیرا در مناطق بی‌دفاع به شدت آسیب‌پذیر خواهند بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 640068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.