بهبود زیرساخت‌های الکترونیکی اصفهان برای کاهش ترافیک/ پلکانی‌شدن پرداخت عوارض در زنجان

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهبود زیرساخت‌های الکترونیکی شهر اصفهان برای کاهش ترافیک، افزایش درآمد شهرداری اراک با ایده‌پردازی در مدیریت شهری، لزوم توجه به محله‌محوری در بندرعباس، پلکانی شدن پرداخت عوارض در زنجان، دریافت کرایه تاکسی‌ها در قم بر مبنای مسافت، لزوم ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک بین شهروندان مشهد، ضرورت تقویت شبکه برق در شهرستان اردل و ضرورت فراهم کردن امکانات رفاهی برای بازنشستگان در اردبیل را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

بهبود زیرساخت‌های الکترونیکی شهر اصفهان برای کاهش ترافیک

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری ششم برای کنترل ترافیک شهری اصفهان، اظهار کرد: یکی از دلایل ترافیک در تمام کلان‌شهرها افزایش بی‌رویه تعداد خودروها است، در حالی که اکنون جمعیت خودروهای شهر اصفهان از جمله خودروهای سبک، سنگین، دولتی، نیمه‌دولتی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی با جمعیت ساکن در این شهر برابری می‌کند.

وی افزود: به دلیل این‌که زیرساخت‌های لازم برای این حجم از خودرو مهیا نیست و امکان مهیا شدن نیز وجود ندارد، روزانه شاهد افزایش حجم ترافیک شهری هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولیت ترافیک شهر در گام نخست بر عهده پلیس راهور است، لذا لزوم هماهنگی پلیس راهور و مدیریت استان به‌ویژه شورای ترافیک استان برای هم‌افزایی دستگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه است.

قربانی تصریح کرد: بهبود وضعیت زیرساخت‌های الکترونیکی نیز برای کاهش ترافیک این کلان‌شهر ضروری است.

افزایش درآمد شهرداری اراک با ایده‌پردازی در مدیریت شهری

علی چگینی، عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان این‌که بودجه شهری یکی از معیارها و شاخص‌هایی است که اقدامات و عملیات عمرانی و هزینه‌های جاری را مشخص می‌کند و نشانگر میزان پویایی و توسعه یک شهر است، اظهار کرد: بودجه شهرداری اراک در ابتدای فعالیت شورای ششم حدود ۱,۱۲۳ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های انجام شده، این بودجه به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری با ۱,۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که از نظر درآمدی صددرصد محقق و ۲,۷۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمدهای پیش‌بینی شده بود که نشان از موفقیت شهرداری در حوزه درآمدزایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تأکید کرد: شهرداری این کلان‌شهر برای سال آینده بودجه سه هزار میلیارد تومانی را پیشنهاد داده است اما اعضای شورای اسلامی شهر بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان درآمد را برای سال آینده در نظر دارند که با برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی‌های جدید امکان تحقق آن فراهم خواهد شد تا شهر پویاتر از گذشته اداره شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بودجه سال آینده شهرداری اراک به صورت محله‌محور تدوین شود تا با ساماندهی محله‌های کم‌برخوردار، این کلان‌شهر به‌طور متوازن توسعه پیدا کند.

لزوم توجه به محله‌محوری در بندرعباس

احمد کناری‌نژاد، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: شورای ششم با نگاه حمایتی نسبت به مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر فعالیت خود را آغاز کرده است و بر همین اساس، سیاست‌ها و اقدامات مختلفی را سرلوحه سیاست‌گذاری‌های خود قرار داده است که جلسات پای حرف مردم در مساجد و محلات سطح شهر با این رویکرد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: خود را متعهد می‌دانیم که ظرفیت و بودجه شهر را به سمت مسائل واقعی مردم سوق دهیم و تاکید داریم که این نگاه باید به همراه تعریف پروژه‌های زودبازده با نظر خود اهالی محلات تجلی یابد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: محله‌محوری باید در این کلان‌شهر مورد توجه قرار گیرد، چرا که باعث کاهش معضلات شهری و توجه به محلات کم‌برخوردار خواهد شد. در این خصوص نیاز است که به اختیارات شوراهای اسلامی شهر افزوده شود و مدیریت یکپارچه شهری در بندرعباس شکل گیرد.

پلکانی شدن پرداخت عوارض در زنجان

حسین حمزه‌لوپاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان این‌که سیاست‌های در نظر گرفته شده در دفترچه عوارض کمک به رونق ساخت‌وساز در محل‌های بازآفرینی، جوانی جمعیت و قانون جهش تولید لحاظ شده است، اظهار کرد: عوارض شهرداری در بودجه سال آینده پلکانی خواهد بود. تفاوت‌هایی در دفترچه افزایش پلکانی عوارض وجود دارد و شهر به ۱۰ قسمت تقسیم شده است و افزایش عوارض بین ۱۵ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

وی ضمن اشاره به این‌که لحاظ تخفیف برای خوش‌حساب‌ها و جوایز نیز پلکانی است، گفت: در سه‌ماهه اول ۲۳ درصد، سه‌ماهه دوم ۱۸ درصد، سه‌ماهه سوم ۱۶ درصد و سه‌ماهه چهارم ۱۴ درصد تخفیف پرداخت عوارض لحاظ خواهد شد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اقشار کم‌درآمد و زیر پوشش و انجمن‌های دارای مجوز ۷۰ درصد در عوارض خوش‌حسابی و ایثارگران نیز ۳۰ درصد خوش‌حسابی لحاظ شده است. در حمایت از نخبگان و هیئت علمی نیز بحث تقسیط اعمال خواهد شد.

دریافت کرایه تاکسی‌ها در قم بر مبنای مسافت

روح‌الله امرالهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با توجه به اختلاف‌نظرها در مورد افزایش نرخ تاکسی‌ها اظهار کرد: در بسیاری از کلان‌شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت تعیین و به‌صورت غیرثابت نرخ‌گذاری می‌شود تا کسانی که می‌خواهند مسیر کوتاه را طی کنند، مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند، در شهر قم نیز باید این روال صورت گیرد تا مشکلات نرخ‌گذاری را بتوانیم ساماندهی کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اجرای نرخ یکسان عامل نارضایتی مردم بوده و با اجرای طرح مسافت به افزایش درآمد تاکسی‌ها نیز کمک می‌کند، تا تاکسی‌ها بتوانند از مسیرهای طولانی بهای درستی دریافت کنند.

لزوم ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک بین شهروندان مشهد

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امروزه یکی از مسائلی مهم کلان‌شهرها بحث آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی است که منشأ بخش مهمی از این آلودگی‌ها در حوزه حمل‌ونقل است.

وی افزود: بر اساس مطالعات بیش از ٧٠ درصد آلودگی شهر مشهد از حوزه حمل‌ونقل تولید می‌شود که ٣٣ درصد آلودگی از خودروهای سواری است که شهروندان از آن استفاده می‌کنند؛ هر چه بتوانیم از خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها کمتر استفاده کنیم و از حمل‌ونقل‌های پاک هم‌چون دوچرخه، اسکوتر و پیاده‌روی استفاده کنیم، کمک کرده‌ایم تا آلودگی کمتری در شهر تولید و آسیب کمتری به شهر و آینده فرزندانمان بزنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها علاوه بر ترویج نشاط، تفریح و ورزش سبب ترویج استفاده از مدهای کم‌آسیب مانند دوچرخه و حمل‌ونقل پاک می‌شود.

ضرورت تقویت شبکه برق در شهرستان اردل

سیاوش سلیمانی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سیل اخیر خسارات فراوانی در بخش کشاورزی به باغات استان چهارمحال‌وبختیاری وارد شد به‌طوری که امرار معاش مردم را با مشکل مواجه کرد، لذا می‌طلبد جبران خسارت ناشی از سیل در اولویت کاری قرار گیرد.

سلیمانی در ادامه گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی و ایجاد سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی جهت افزایش کشت و زراعت در استان، ضروری است.

وی با بیان این‌که تقویت شبکه برق ایستگاه‌های پمپاژ ده‌کهنه، سرچاه، سرمور، ممسنی و دوازده امام از مطالبات مردم شهرستان اردل است، تأکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه جهت ارتقای محصولات کشاورزی راهگشا است.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع تقسیمات کشوری و ارتقای بعضی نقاط استان به بخش و شهرستان ضروری است، تصریح کرد: انتظار می‌رود روند کار برای بهبود وضعیت مردم در نقاطی که شرایط قانونی برای بخش و شهرستان شدن را دارند، تسریع شود.

ضرورت فراهم کردن امکانات رفاهی برای بازنشستگان در اردبیل

ابراهیم صفری، رئیس کمیسیون حقوقی و ایثارگران شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به این‌که تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات ۱۴۰۲ شهرداری به‌صورت دقیق و کارشناسی بررسی و تصویب شد، اظهار کرد: نرخ این تعرفه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان، حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ درصد افزایش داشت، اما در بخشی از این تعرفه حق مشرفیت برای مناطق کم‌برخوردار بر اساس ارزش منطقه تعیین شده است، اگر بخواهیم در این مناطق بازگشایی کنیم به‌طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به حمایت از بازنشستگان شهرداری، تأکید کرد: استفاده از امکانات رفاهی، هتل‌ها و مهمانسراها برای بازنشستگان سایر ادارات و ارگان‌ها در دیگر شهرها امکان‌پذیر است، اما شهرداری ارومیه تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: شایسته است شورای اسلامی شهر و شهرداری از فرزندان همکاران شهرداری که در ایام کرونا در حال خدمت بودند و فوت کردند، حمایت کنند.

کد خبر 640045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.